Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Algebraic Procedures in Integral Calculus and Ordinary Differential Equations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901UI9" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901UI9 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://trilobit.fai.utb.cz/algebraic-procedures-in-integral-calculus-and-ordinary-differential-equations" target="_blank" >http://trilobit.fai.utb.cz/algebraic-procedures-in-integral-calculus-and-ordinary-differential-equations</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Algebraic Procedures in Integral Calculus and Ordinary Differential Equations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In a preparation of future teachers at faculties of education, courses based on the mathematical theory can have a different form, which depends on a particular study program. An interesting situation can occur in case of education of foreign students. These students can have different experiences in a mathematical field of study. Although a mathematical education of foreign students can include individual approaches to students, an improving of educational schemes is a necessary trend. Especially in case of courses based on advanced parts of mathematics, modified approaches to education are required. In this paper, a proposal of using algebraic procedures is presented in favor of course of mathematical analysis. Finding roots and solving set of linear equations can be implemented using software Octave and then teacher can focus on an explanation of more difficult parts of mathematical analysis e.g. in integral calculus or in ordinary differential equations.

  • Název v anglickém jazyce

    Algebraic Procedures in Integral Calculus and Ordinary Differential Equations

  • Popis výsledku anglicky

    In a preparation of future teachers at faculties of education, courses based on the mathematical theory can have a different form, which depends on a particular study program. An interesting situation can occur in case of education of foreign students. These students can have different experiences in a mathematical field of study. Although a mathematical education of foreign students can include individual approaches to students, an improving of educational schemes is a necessary trend. Especially in case of courses based on advanced parts of mathematics, modified approaches to education are required. In this paper, a proposal of using algebraic procedures is presented in favor of course of mathematical analysis. Finding roots and solving set of linear equations can be implemented using software Octave and then teacher can focus on an explanation of more difficult parts of mathematical analysis e.g. in integral calculus or in ordinary differential equations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trilobit

  • ISSN

    1804-1795

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus