Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Complemented Adaptive Control Strategy with Application in Pedagogical Cybernetics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA2001UEL" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A2001UEL - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-91192-2_6" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-319-91192-2_6</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-91192-2_6" target="_blank" >10.1007/978-3-319-91192-2_6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Complemented Adaptive Control Strategy with Application in Pedagogical Cybernetics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The pedagogical cybernetics has been widely researched corresponding to the modern educational approaches. However, it can be advantageous to complement this theory using the approaches from the technical cybernetics. The particular aspects of the educational processes can be modeled in the general feedback strategy. In the previous research of author of this paper, the modified approach of the feedback strategy, extended using principles of the adaptive control strategy, was proposed for the practical utilization in the pedagogical cybernetics. In this paper, this principle is further improved by aspects of the offline part of the adaptive control strategy. This connection between the pedagogical and technical cybernetic rules is discussed and concretely implemented in favor of the educational process of the foreign students, respectively of the future teachers, at the departmental offered foreign language course of the linear algebra. For purposes of the modern based educational approaches, the information technologies are included in the proposal in this paper in favor of didactics of the mathematical courses.

  • Název v anglickém jazyce

    Complemented Adaptive Control Strategy with Application in Pedagogical Cybernetics

  • Popis výsledku anglicky

    The pedagogical cybernetics has been widely researched corresponding to the modern educational approaches. However, it can be advantageous to complement this theory using the approaches from the technical cybernetics. The particular aspects of the educational processes can be modeled in the general feedback strategy. In the previous research of author of this paper, the modified approach of the feedback strategy, extended using principles of the adaptive control strategy, was proposed for the practical utilization in the pedagogical cybernetics. In this paper, this principle is further improved by aspects of the offline part of the adaptive control strategy. This connection between the pedagogical and technical cybernetic rules is discussed and concretely implemented in favor of the educational process of the foreign students, respectively of the future teachers, at the departmental offered foreign language course of the linear algebra. For purposes of the modern based educational approaches, the information technologies are included in the proposal in this paper in favor of didactics of the mathematical courses.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Cybernetics and Algorithms in Intelligent Systems, Advances in Intelligent Systems and Computing (vol. 765).

  • ISBN

    978-3-319-91191-5

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    53-62

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Zlin

  • Datum konání akce

    25. 4. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku