Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities of Process Modeling in Pedagogical Cybernetics Based on Control-System-Theory Approaches

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1801MT5" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1801MT5 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-57264-2_11" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-57264-2_11</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-57264-2_11" target="_blank" >10.1007/978-3-319-57264-2_11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities of Process Modeling in Pedagogical Cybernetics Based on Control-System-Theory Approaches

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper tries to extent the connection between the technical and pedagogical cybernetics. Particularly, the process-modeling possibilities from the control-system theory are applied to the pedagogical-research area in this paper. In the pedagogy, the cybernetics processes are not further mathematically modeled, because the classical approaches are not widely based on mathematical background of control-system theory. The models are usually presented in a schematic form. In the other case, the measured variables can be described using a set of statistical parameters in the statistical research. The feedback-control model is established in the pedagogical cybernetics. For the purposes of pedagogical research, this paper presents the possibilities of process modeling using control-system-theory approaches. The verification of the presented approach can be provided using statistical methods.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities of Process Modeling in Pedagogical Cybernetics Based on Control-System-Theory Approaches

  • Popis výsledku anglicky

    This paper tries to extent the connection between the technical and pedagogical cybernetics. Particularly, the process-modeling possibilities from the control-system theory are applied to the pedagogical-research area in this paper. In the pedagogy, the cybernetics processes are not further mathematically modeled, because the classical approaches are not widely based on mathematical background of control-system theory. The models are usually presented in a schematic form. In the other case, the measured variables can be described using a set of statistical parameters in the statistical research. The feedback-control model is established in the pedagogical cybernetics. For the purposes of pedagogical research, this paper presents the possibilities of process modeling using control-system-theory approaches. The verification of the presented approach can be provided using statistical methods.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Cybernetics and Mathematics Applications in Intelligent Systems

  • ISBN

    978-3-319-57263-5

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    110-119

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Zlin

  • Datum konání akce

    26. 4. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000405339200011