Possibilities of Process Modeling in Pedagogical Cybernetics Based on Control-System-Theory Approaches
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1801MT5" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1801MT5 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-57264-2_11" target="_blank" >http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-57264-2_11</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-57264-2_11" target="_blank" >10.1007/978-3-319-57264-2_11</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Possibilities of Process Modeling in Pedagogical Cybernetics Based on Control-System-Theory Approaches
Popis výsledku v původním jazyce
This paper tries to extent the connection between the technical and pedagogical cybernetics. Particularly, the process-modeling possibilities from the control-system theory are applied to the pedagogical-research area in this paper. In the pedagogy, the cybernetics processes are not further mathematically modeled, because the classical approaches are not widely based on mathematical background of control-system theory. The models are usually presented in a schematic form. In the other case, the measured variables can be described using a set of statistical parameters in the statistical research. The feedback-control model is established in the pedagogical cybernetics. For the purposes of pedagogical research, this paper presents the possibilities of process modeling using control-system-theory approaches. The verification of the presented approach can be provided using statistical methods.
Název v anglickém jazyce
Possibilities of Process Modeling in Pedagogical Cybernetics Based on Control-System-Theory Approaches
Popis výsledku anglicky
This paper tries to extent the connection between the technical and pedagogical cybernetics. Particularly, the process-modeling possibilities from the control-system theory are applied to the pedagogical-research area in this paper. In the pedagogy, the cybernetics processes are not further mathematically modeled, because the classical approaches are not widely based on mathematical background of control-system theory. The models are usually presented in a schematic form. In the other case, the measured variables can be described using a set of statistical parameters in the statistical research. The feedback-control model is established in the pedagogical cybernetics. For the purposes of pedagogical research, this paper presents the possibilities of process modeling using control-system-theory approaches. The verification of the presented approach can be provided using statistical methods.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cybernetics and Mathematics Applications in Intelligent Systems
ISBN
978-3-319-57263-5
ISSN
2194-5357
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
110-119
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Zlin
Datum konání akce
26. 4. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000405339200011