Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptive Control Strategy in Context with Pedagogical Cybernetics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1801N50" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1801N50 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://periodicals.osu.eu/ictejournal" target="_blank" >https://periodicals.osu.eu/ictejournal</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adaptive Control Strategy in Context with Pedagogical Cybernetics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, the practical aspects of the pedagogical cybernetics are described. A generally known feedback model of an educational process is modified for the purposes of a student knowledge support in the mathematical education. This modification is connected with the corresponding area of the technical cybernetics. These principles can be situated in the pedagogical area with the similar aims as in a processes control. A proposed model of an adaptive control is recommended as a suitable form of an interaction between a student and a teacher. Although this approach can be time-demanding, its appropriate advantages can be utilized in favor of practice in an individual consultation. In this paper, the described proposal of the advanced control model is supported by a free-available software. The application of this proposed strategy was practically realized in the author's consultations at the Maths Support Centre at the Faculty of Applied Informatics at the Tomas Bata University in Zlin.

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptive Control Strategy in Context with Pedagogical Cybernetics

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, the practical aspects of the pedagogical cybernetics are described. A generally known feedback model of an educational process is modified for the purposes of a student knowledge support in the mathematical education. This modification is connected with the corresponding area of the technical cybernetics. These principles can be situated in the pedagogical area with the similar aims as in a processes control. A proposed model of an adaptive control is recommended as a suitable form of an interaction between a student and a teacher. Although this approach can be time-demanding, its appropriate advantages can be utilized in favor of practice in an individual consultation. In this paper, the described proposal of the advanced control model is supported by a free-available software. The application of this proposed strategy was practically realized in the author's consultations at the Maths Support Centre at the Faculty of Applied Informatics at the Tomas Bata University in Zlin.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Information and Communication Technologies in Education

  • ISSN

    1805-3726

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    5-11

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus