Handicap v literatuře z pohledu pomáhajících profesí a postižených jedinců
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA2101VWJ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A2101VWJ - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/GalDrzewiecka1" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/GalDrzewiecka1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Handicap v literatuře z pohledu pomáhajících profesí a postižených jedinců
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek Handicap v literatuře z pohledu pomáhajících profesí a postižených jedinců reaguje na probíhající proces inkluze v českém školství. S inkluzí je spojen i rostoucí zájem pedagogů o získání potřebných teoretických poznatků a jejich doplnění o orientaci v literární tvorbě pro děti a mládež s tematikou handicapu, případně o seznámení s širším okruhem titulů, jejichž prostřednictvím by byl handicap vhodnou formou přiblížen žákům základních a studentům středních škol. Příspěvek je členěn do dvou částí. Vstupní pasáže paralelně zachycují rozvoj péče o postižené, vliv institucionalizované péče na utváření základů speciální pedagogiky a na následné zobrazování handicapu v literární tvorbě, včetně titulů pro děti a mládež. Prostor je věnován také tvůrčím aktivitám postižených jedinců a institucím, které pro ně vytvářejí potřebné zázemí. Druhá část příspěvku je věnována výzkumnému šetření kvalitativního typu, do něhož byli zapojeni speciální pedagogové, vysokoškolští studenti oboru Speciální a Sociální pedagogika a handicapovaní jedinci. Cílem těchto pasáží je zprostředkovat osobní zkušenost s literárním zobrazením handicapu těch, kteří se handicapovaným jedincům profesně věnují, nebo život s handicapem žijí.
Název v anglickém jazyce
Handicaps in Literature from the Perspective of Assisting Professions and Handicapped Individuals
Popis výsledku anglicky
The essay Handicaps in Literature from the Perspective of Assisting Professions and Handicapped Individuals is a response to the ongoing process of inclusion in the Czech school system. Inclusion is accompanied by educators' growing interest in acquiring the necessary theoretical knowledge and orientation in literary works on handicaps among children and youth and in information on a wide range of titles that familiarize basic and secondary school pupils with the handicap in a suitable way. The essay consists of two parts. The introductory passages capture progress in the care for the disabled, the impact of institutional care on the creation of special pedagogy and the subsequent depiction of the handicap in literary works, including titles for children and the youths. Space is also given to creative activities of disabled individuals and institutions that provide the necessary facilities. The second part is focused on qualitative research that incorporated special educators and university students involved in the subject of Special and Social Pedagogy and Handicapped Individuals. These passages seek to mediate the personal experience of persons who are professionally engaged in work with handicapped individuals or live with a handicap themselves.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60204 - General literature studies
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Človek so znevýhodnením (postihnutím, hndikepom) v literatúre pre deti a mládež a v inkluzívnej edukácii
ISBN
978-80-555-2044-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
401-419
Název nakladatele
Vydavatelstvo Prešovskej univerzity
Místo vydání
Prešov
Místo konání akce
Prešov
Datum konání akce
18. 10. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—