Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Handicap v literatuře z pohledu pomáhajících profesí a postižených jedinců

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA2101VWJ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A2101VWJ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/GalDrzewiecka1" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/GalDrzewiecka1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Handicap v literatuře z pohledu pomáhajících profesí a postižených jedinců

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek Handicap v literatuře z pohledu pomáhajících profesí a postižených jedinců reaguje na probíhající proces inkluze v českém školství. S inkluzí je spojen i rostoucí zájem pedagogů o získání potřebných teoretických poznatků a jejich doplnění o orientaci v literární tvorbě pro děti a mládež s tematikou handicapu, případně o seznámení s širším okruhem titulů, jejichž prostřednictvím by byl handicap vhodnou formou přiblížen žákům základních a studentům středních škol. Příspěvek je členěn do dvou částí. Vstupní pasáže paralelně zachycují rozvoj péče o postižené, vliv institucionalizované péče na utváření základů speciální pedagogiky a na následné zobrazování handicapu v literární tvorbě, včetně titulů pro děti a mládež. Prostor je věnován také tvůrčím aktivitám postižených jedinců a institucím, které pro ně vytvářejí potřebné zázemí. Druhá část příspěvku je věnována výzkumnému šetření kvalitativního typu, do něhož byli zapojeni speciální pedagogové, vysokoškolští studenti oboru Speciální a Sociální pedagogika a handicapovaní jedinci. Cílem těchto pasáží je zprostředkovat osobní zkušenost s literárním zobrazením handicapu těch, kteří se handicapovaným jedincům profesně věnují, nebo život s handicapem žijí.

  • Název v anglickém jazyce

    Handicaps in Literature from the Perspective of Assisting Professions and Handicapped Individuals

  • Popis výsledku anglicky

    The essay Handicaps in Literature from the Perspective of Assisting Professions and Handicapped Individuals is a response to the ongoing process of inclusion in the Czech school system. Inclusion is accompanied by educators' growing interest in acquiring the necessary theoretical knowledge and orientation in literary works on handicaps among children and youth and in information on a wide range of titles that familiarize basic and secondary school pupils with the handicap in a suitable way. The essay consists of two parts. The introductory passages capture progress in the care for the disabled, the impact of institutional care on the creation of special pedagogy and the subsequent depiction of the handicap in literary works, including titles for children and the youths. Space is also given to creative activities of disabled individuals and institutions that provide the necessary facilities. The second part is focused on qualitative research that incorporated special educators and university students involved in the subject of Special and Social Pedagogy and Handicapped Individuals. These passages seek to mediate the personal experience of persons who are professionally engaged in work with handicapped individuals or live with a handicap themselves.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60204 - General literature studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Človek so znevýhodnením (postihnutím, hndikepom) v literatúre pre deti a mládež a v inkluzívnej edukácii

  • ISBN

    978-80-555-2044-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    401-419

  • Název nakladatele

    Vydavatelstvo Prešovskej univerzity

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešov

  • Datum konání akce

    18. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku