Particular Analysis of Normality of Data in Applied Quantitative Research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA2001VGG" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A2001VGG - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-00211-4_31" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-00211-4_31</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-00211-4_31" target="_blank" >10.1007/978-3-030-00211-4_31</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Particular Analysis of Normality of Data in Applied Quantitative Research
Popis výsledku v původním jazyce
Statistical methods have been widely applied in the concrete realizations of researches. A suitable procedure for providing of a significant research is generally based on a complementation of two types of approaches - a qualitative or a quantitative research. In the current researches in a field of education, the quantitative research is principally bound on computations of appropriate statistical methods; however, a modular approach of a software using of these methods can be frequently seen. Implementations and mathematical principles can be hidden and often unknown for some users of software support, because a modern software interface can return results in a comfortable form of p-values. In this paper, a normality testing of data is highlighted and further analyzed with focusing on relations between a normality occurrence and size of population using an example of a practical application of a pedagogical research.
Název v anglickém jazyce
Particular Analysis of Normality of Data in Applied Quantitative Research
Popis výsledku anglicky
Statistical methods have been widely applied in the concrete realizations of researches. A suitable procedure for providing of a significant research is generally based on a complementation of two types of approaches - a qualitative or a quantitative research. In the current researches in a field of education, the quantitative research is principally bound on computations of appropriate statistical methods; however, a modular approach of a software using of these methods can be frequently seen. Implementations and mathematical principles can be hidden and often unknown for some users of software support, because a modern software interface can return results in a comfortable form of p-values. In this paper, a normality testing of data is highlighted and further analyzed with focusing on relations between a normality occurrence and size of population using an example of a practical application of a pedagogical research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Computational and Statistical Methods in Intelligent Systems, Advances in Intelligent Systems and Computing (vol. 859)
ISBN
978-3-030-00210-7
ISSN
2194-5357
e-ISSN
2194-5365
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
353-365
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Szczecin, Poland
Datum konání akce
12. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000502603900031