Misconceptions about the Relationship between Perimeter and Area
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA200220Y" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A200220Y - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11410/19:10398353
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Misconceptions about the Relationship between Perimeter and Area
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes partial results of a research conducted in primary schools with 1011 year old children. The research focused on the issue of the relationship between perimeter and area. The main goal is to study the presence of a misconception documented by a number of researches and named “same A, same B”, that is, in our case, “same area, same perimeter”. Thinking about the relationship between area and perimeter of 2D geometrical shapes and the need to articulate the thoughts gives pupils the opportunity to grasp these two concepts deeper. The results show how pupils understand the geometrical concepts of area and perimeter, which are part of the topic ‘Geometry and measurement’, which is one of the key fields of school mathematics. Suggestions on possible improvements of didactical approach to this topic are presented.
Název v anglickém jazyce
Misconceptions about the Relationship between Perimeter and Area
Popis výsledku anglicky
The paper describes partial results of a research conducted in primary schools with 1011 year old children. The research focused on the issue of the relationship between perimeter and area. The main goal is to study the presence of a misconception documented by a number of researches and named “same A, same B”, that is, in our case, “same area, same perimeter”. Thinking about the relationship between area and perimeter of 2D geometrical shapes and the need to articulate the thoughts gives pupils the opportunity to grasp these two concepts deeper. The results show how pupils understand the geometrical concepts of area and perimeter, which are part of the topic ‘Geometry and measurement’, which is one of the key fields of school mathematics. Suggestions on possible improvements of didactical approach to this topic are presented.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Opportunities in Learning and Teaching Elementary Mathematics
ISBN
978-80-7603-069-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
221-231
Název nakladatele
Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—