Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Misconceptions about the Relationship between Perimeter and Area

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA200220Y" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A200220Y - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/19:10398353

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Misconceptions about the Relationship between Perimeter and Area

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes partial results of a research conducted in primary schools with 1011 year old children. The research focused on the issue of the relationship between perimeter and area. The main goal is to study the presence of a misconception documented by a number of researches and named “same A, same B”, that is, in our case, “same area, same perimeter”. Thinking about the relationship between area and perimeter of 2D geometrical shapes and the need to articulate the thoughts gives pupils the opportunity to grasp these two concepts deeper. The results show how pupils understand the geometrical concepts of area and perimeter, which are part of the topic ‘Geometry and measurement’, which is one of the key fields of school mathematics. Suggestions on possible improvements of didactical approach to this topic are presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Misconceptions about the Relationship between Perimeter and Area

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes partial results of a research conducted in primary schools with 1011 year old children. The research focused on the issue of the relationship between perimeter and area. The main goal is to study the presence of a misconception documented by a number of researches and named “same A, same B”, that is, in our case, “same area, same perimeter”. Thinking about the relationship between area and perimeter of 2D geometrical shapes and the need to articulate the thoughts gives pupils the opportunity to grasp these two concepts deeper. The results show how pupils understand the geometrical concepts of area and perimeter, which are part of the topic ‘Geometry and measurement’, which is one of the key fields of school mathematics. Suggestions on possible improvements of didactical approach to this topic are presented.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Opportunities in Learning and Teaching Elementary Mathematics

  • ISBN

    978-80-7603-069-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    221-231

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku