Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geoboard as a Non-Traditional Learning Environment for Building Geometric Concepts in Elementary School

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F20%3A73605444" target="_blank" >RIV/61989592:15410/20:73605444 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333185330" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333185330</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Geoboard as a Non-Traditional Learning Environment for Building Geometric Concepts in Elementary School

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper summarizes the partial results obtained in educational experiment GPME2 (Geoboard in Primary Mathematical Education 2) which was conducted with 5th grade pupils of primary school. This experiment was focused on building basic geometric concepts and developing mathematical thinking through educational activities on the geoboard. The main research methods used were observation and questionnaire survey. The research was mainly of a qualitative type. The level of pupil performance in mathematics and their gender were chosen as the independent variables. The success rate of the task solution was the dependent variable. The experiment was based on five thematic lessons. The mathematical content involved the following: a square, a rectangle, a polygon, a perimeter, an area and a square grid.

  • Název v anglickém jazyce

    Geoboard as a Non-Traditional Learning Environment for Building Geometric Concepts in Elementary School

  • Popis výsledku anglicky

    The paper summarizes the partial results obtained in educational experiment GPME2 (Geoboard in Primary Mathematical Education 2) which was conducted with 5th grade pupils of primary school. This experiment was focused on building basic geometric concepts and developing mathematical thinking through educational activities on the geoboard. The main research methods used were observation and questionnaire survey. The research was mainly of a qualitative type. The level of pupil performance in mathematics and their gender were chosen as the independent variables. The success rate of the task solution was the dependent variable. The experiment was based on five thematic lessons. The mathematical content involved the following: a square, a rectangle, a polygon, a perimeter, an area and a square grid.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN20 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-17979-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    5386-5393

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Palma de Mallorca

  • Datum konání akce

    6. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku