Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing mathematical thinking through Educational activities on the geoboard

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73598846" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73598846 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333178732" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333178732</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Developing mathematical thinking through Educational activities on the geoboard

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper sumarizes the partial results obtained in educational experiment Geoboard in Primary Mathematical Education (GPME research) which was conducted with 3rd grade pupils of primary school. This experiment was focused on developing mathematical thinking through educational activities on the geoboard. The main research methods used were participating observation and semi-structured interview. The research was of a qualitative type. The level of pupils performance in mathematics and their gender were chosen as the independent variables. The success rate of the task solution was the depend variable.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing mathematical thinking through Educational activities on the geoboard

  • Popis výsledku anglicky

    The paper sumarizes the partial results obtained in educational experiment Geoboard in Primary Mathematical Education (GPME research) which was conducted with 3rd grade pupils of primary school. This experiment was focused on developing mathematical thinking through educational activities on the geoboard. The main research methods used were participating observation and semi-structured interview. The research was of a qualitative type. The level of pupils performance in mathematics and their gender were chosen as the independent variables. The success rate of the task solution was the depend variable.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN19 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-12031-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    5218-5225

  • Název nakladatele

    International Academy of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Palma

  • Datum konání akce

    1. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku