Developing mathematical thinking through Educational activities on the geoboard
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73598846" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73598846 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333178732" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333178732</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Developing mathematical thinking through Educational activities on the geoboard
Popis výsledku v původním jazyce
The paper sumarizes the partial results obtained in educational experiment Geoboard in Primary Mathematical Education (GPME research) which was conducted with 3rd grade pupils of primary school. This experiment was focused on developing mathematical thinking through educational activities on the geoboard. The main research methods used were participating observation and semi-structured interview. The research was of a qualitative type. The level of pupils performance in mathematics and their gender were chosen as the independent variables. The success rate of the task solution was the depend variable.
Název v anglickém jazyce
Developing mathematical thinking through Educational activities on the geoboard
Popis výsledku anglicky
The paper sumarizes the partial results obtained in educational experiment Geoboard in Primary Mathematical Education (GPME research) which was conducted with 3rd grade pupils of primary school. This experiment was focused on developing mathematical thinking through educational activities on the geoboard. The main research methods used were participating observation and semi-structured interview. The research was of a qualitative type. The level of pupils performance in mathematics and their gender were chosen as the independent variables. The success rate of the task solution was the depend variable.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
EDULEARN19 Proceedings
ISBN
978-84-09-12031-4
ISSN
2340-1117
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
5218-5225
Název nakladatele
International Academy of Technology, Education and Development (IATED)
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Palma
Datum konání akce
1. 7. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—