Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Encouraging students to take action in developing problem-solving competency

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20022L0" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20022L0 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA48886.2019.9039967" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICETA48886.2019.9039967</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA48886.2019.9039967" target="_blank" >10.1109/ICETA48886.2019.9039967</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Encouraging students to take action in developing problem-solving competency

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the development of the key competency of problem-solving using the H5P tool. This article builds on the previous work of the authors about the definition of and approaches to the problemsolving competency as well as its development using the H5P tool. In this follow-up work, attention is directed towards motivating students into action. The authors assess whether the H5P tool motivates students, which content types of this tool encourage students to learn actively and develop problem-solving skills. This article compares selected content types of the the H5P tool, analyzes their impact on motivation and whether they have the potential to motivate the students to action. At the end it is determined which activities have the potential to strongly support students’ motivation and which do not. The theoretical outputs will serve as a basis for further research.

  • Název v anglickém jazyce

    Encouraging students to take action in developing problem-solving competency

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the development of the key competency of problem-solving using the H5P tool. This article builds on the previous work of the authors about the definition of and approaches to the problemsolving competency as well as its development using the H5P tool. In this follow-up work, attention is directed towards motivating students into action. The authors assess whether the H5P tool motivates students, which content types of this tool encourage students to learn actively and develop problem-solving skills. This article compares selected content types of the the H5P tool, analyzes their impact on motivation and whether they have the potential to motivate the students to action. At the end it is determined which activities have the potential to strongly support students’ motivation and which do not. The theoretical outputs will serve as a basis for further research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings: Information and Communication Technologies in Learning

  • ISBN

    978-1-7281-4966-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    770-776

  • Název nakladatele

    Elfa

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Starý Smokovec

  • Datum konání akce

    21. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku