Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE ATTITUDE OF SELECTED EUROPEAN COUNTRIES TO MOBILE TECHNOLOGIES IN EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20023GG" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20023GG - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/TRAN2019ATT" target="_blank" >https://library.iated.org/view/TRAN2019ATT</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.0778" target="_blank" >10.21125/iceri.2019.0778</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE ATTITUDE OF SELECTED EUROPEAN COUNTRIES TO MOBILE TECHNOLOGIES IN EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with mobile technologies in education and the attitude of selected countries in Europe to this issue. Research uses official sources and statements from certain countries. Based on these resources, the country's attitude to mobile technologies in education is determined, especially whether they support or do not support this technology in teaching. The level of use and the number of schools using this technology is also being monitored. The paper presents a comparison of selected countries with the Czech Republic in terms of mobile technology integration into education. State support, the level of use of mobile technology in education and the popularity of this technology at school level are compared. Countries are selected from different regions of Europe, especially Central Europe and countries near the Czech Republic. The author also takes the account of the anticipated level of mobile technology use in education and did not choose countries that can be examples of extreme support level - they support a lot or not support them at all. Attention will only be paid to primary schools.

  • Název v anglickém jazyce

    THE ATTITUDE OF SELECTED EUROPEAN COUNTRIES TO MOBILE TECHNOLOGIES IN EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with mobile technologies in education and the attitude of selected countries in Europe to this issue. Research uses official sources and statements from certain countries. Based on these resources, the country's attitude to mobile technologies in education is determined, especially whether they support or do not support this technology in teaching. The level of use and the number of schools using this technology is also being monitored. The paper presents a comparison of selected countries with the Czech Republic in terms of mobile technology integration into education. State support, the level of use of mobile technology in education and the popularity of this technology at school level are compared. Countries are selected from different regions of Europe, especially Central Europe and countries near the Czech Republic. The author also takes the account of the anticipated level of mobile technology use in education and did not choose countries that can be examples of extreme support level - they support a lot or not support them at all. Attention will only be paid to primary schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-14755-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    3074-3078

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    11. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000530109203024