Augmented Reality and Future Mathematics Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA200244N" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A200244N - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://brill.com/view/book/edcoll/9789004408845/BP000020.xml" target="_blank" >https://brill.com/view/book/edcoll/9789004408845/BP000020.xml</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1163/9789004408845_011" target="_blank" >10.1163/9789004408845_011</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Augmented Reality and Future Mathematics Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter is devoted to the application of augmented reality (AR) in teacher-training programmes at universities. The first part describes the opportunities of future mathematics teachers at the Faculty of Mathematics, Physics and Informatics of Comenius University in Bratislava to work with digital technologies. The second, main part, describes the research of the AR application: Augmented Polyhedrons – Mirage 2.2. We conducted two studies with 40 future teachers. Results support the suitability of the selected application and AR in general. However, the implementation has to be precise, with carefully chosen and formulated tasks to solve. The last part of the chapter summarizes useful AR applications for secondary schools.
Název v anglickém jazyce
Augmented Reality and Future Mathematics Teachers
Popis výsledku anglicky
The chapter is devoted to the application of augmented reality (AR) in teacher-training programmes at universities. The first part describes the opportunities of future mathematics teachers at the Faculty of Mathematics, Physics and Informatics of Comenius University in Bratislava to work with digital technologies. The second, main part, describes the research of the AR application: Augmented Polyhedrons – Mirage 2.2. We conducted two studies with 40 future teachers. Results support the suitability of the selected application and AR in general. However, the implementation has to be precise, with carefully chosen and formulated tasks to solve. The last part of the chapter summarizes useful AR applications for secondary schools.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Augmented Reality in Educational Settings
ISBN
9789004408821
Počet stran výsledku
27
Strana od-do
236-263
Počet stran knihy
447
Název nakladatele
BRILL
Místo vydání
Netherlands
Kód UT WoS kapitoly
—