Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Augmented Reality and Future Mathematics Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA200244N" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A200244N - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://brill.com/view/book/edcoll/9789004408845/BP000020.xml" target="_blank" >https://brill.com/view/book/edcoll/9789004408845/BP000020.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1163/9789004408845_011" target="_blank" >10.1163/9789004408845_011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Augmented Reality and Future Mathematics Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter is devoted to the application of augmented reality (AR) in teacher-training programmes at universities. The first part describes the opportunities of future mathematics teachers at the Faculty of Mathematics, Physics and Informatics of Comenius University in Bratislava to work with digital technologies. The second, main part, describes the research of the AR application: Augmented Polyhedrons – Mirage 2.2. We conducted two studies with 40 future teachers. Results support the suitability of the selected application and AR in general. However, the implementation has to be precise, with carefully chosen and formulated tasks to solve. The last part of the chapter summarizes useful AR applications for secondary schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Augmented Reality and Future Mathematics Teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter is devoted to the application of augmented reality (AR) in teacher-training programmes at universities. The first part describes the opportunities of future mathematics teachers at the Faculty of Mathematics, Physics and Informatics of Comenius University in Bratislava to work with digital technologies. The second, main part, describes the research of the AR application: Augmented Polyhedrons – Mirage 2.2. We conducted two studies with 40 future teachers. Results support the suitability of the selected application and AR in general. However, the implementation has to be precise, with carefully chosen and formulated tasks to solve. The last part of the chapter summarizes useful AR applications for secondary schools.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Augmented Reality in Educational Settings

  • ISBN

    9789004408821

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    236-263

  • Počet stran knihy

    447

  • Název nakladatele

    BRILL

  • Místo vydání

    Netherlands

  • Kód UT WoS kapitoly