Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design of MicroLearning course of dynamic web pages’ basics in LMS with interactive code testing units

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20024FN" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20024FN - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-35758-0_34" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-35758-0_34</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-35758-0_34" target="_blank" >10.1007/978-3-030-35758-0_34</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design of MicroLearning course of dynamic web pages’ basics in LMS with interactive code testing units

  • Popis výsledku v původním jazyce

    MicroLearning (ML) was identified as one of the trends that can profile e-Learning now or in the near future. The author already conducted two experiments, where he tested newly created MicroLearning courses in comparison with “classic” e-Learning courses and got promising results [9]. The paper describes the creation of MicroLearning course “Creation of webpages”. The author focuses on design of newly created course taking into account subject matter and concepts of creation of individual ML units using among others step by step instructional design. Mentioned is the way ML learning units for this course were created, also making use of video tutorials enriched with interactions and quizzes. LMS Moodle was chosen for ML course creation with added support for interactive multimedia. This was extended with interactive code exercises “Try, Alter and Execute” (TAE) with pre-prepared HTML codes. The course aims to support more active engagement of students as they try code alterations within LMS and offer benefits of numerous quizzes.

  • Název v anglickém jazyce

    Design of MicroLearning course of dynamic web pages’ basics in LMS with interactive code testing units

  • Popis výsledku anglicky

    MicroLearning (ML) was identified as one of the trends that can profile e-Learning now or in the near future. The author already conducted two experiments, where he tested newly created MicroLearning courses in comparison with “classic” e-Learning courses and got promising results [9]. The paper describes the creation of MicroLearning course “Creation of webpages”. The author focuses on design of newly created course taking into account subject matter and concepts of creation of individual ML units using among others step by step instructional design. Mentioned is the way ML learning units for this course were created, also making use of video tutorials enriched with interactions and quizzes. LMS Moodle was chosen for ML course creation with added support for interactive multimedia. This was extended with interactive code exercises “Try, Alter and Execute” (TAE) with pre-prepared HTML codes. The course aims to support more active engagement of students as they try code alterations within LMS and offer benefits of numerous quizzes.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Web-Based Learning - ICWL 2019; Lecture Notes in Computer Science (vol. 11841)

  • ISBN

    978-303035757-3

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    339-443

  • Název nakladatele

    Scopus

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Magdeburg

  • Datum konání akce

    23. 9. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000582668200034