Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MicroLearning approach to e-learning course creation and reasons for it

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20024FP" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20024FP - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5137969" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1063/1.5137969</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1063/1.5137969" target="_blank" >10.1063/1.5137969</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MicroLearning approach to e-learning course creation and reasons for it

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes creation of e-Learning course using so called MicroLearning (ML). MicroLearning is not so new theoretical way of creating courses and study materials (processing subject matter) but maybe due to its limitations was not used much in university e-Learning course creation. Some authors see MicroLearning as one of trends in e-Learning, we look at reasons why MicroLearning can be suitable solution and which basic rules are with it connected. Presented is experience we gained when creating MicroLearning course for our students and pitfalls connected with this approach. Literature says that ML is not suitable for use with complex skills and creation of small learning units can lead to loosing general overview in specific subject matter. Described are students' opinions on MicroLearning course we have created. Opinions were generally positive although just small sample of respondents was questioned.

  • Název v anglickém jazyce

    MicroLearning approach to e-learning course creation and reasons for it

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes creation of e-Learning course using so called MicroLearning (ML). MicroLearning is not so new theoretical way of creating courses and study materials (processing subject matter) but maybe due to its limitations was not used much in university e-Learning course creation. Some authors see MicroLearning as one of trends in e-Learning, we look at reasons why MicroLearning can be suitable solution and which basic rules are with it connected. Presented is experience we gained when creating MicroLearning course for our students and pitfalls connected with this approach. Literature says that ML is not suitable for use with complex skills and creation of small learning units can lead to loosing general overview in specific subject matter. Described are students' opinions on MicroLearning course we have created. Opinions were generally positive although just small sample of respondents was questioned.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference of Computational Methods in Sciences and Engineering 2019

  • ISBN

    978-073541933-9

  • ISSN

    0094-243X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    American Institute of Physics Inc.

  • Místo vydání

    Řecko

  • Místo konání akce

    Rhodos, Řecko

  • Datum konání akce

    1. 5. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku