Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational Effectivity of Posters in Technical Education of Secondary School Pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21025IM" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21025IM - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jtie.upol.cz/corproof.php?tartkey=jti-000000-0168" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/corproof.php?tartkey=jti-000000-0168</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2020.010" target="_blank" >10.5507/jtie.2020.010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Educational Effectivity of Posters in Technical Education of Secondary School Pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Plakáty jsou tradiční učební pomůckou a v technickém vzdělávání se využívají už dlouhá léta. Mají však opravdu ten vzdělávací účinek, jaký je od nich očekáván? Přispívají i v současnosti ke zvýšení úrovně vědomostí dětí, jejichž vnímání je determinováno digitálními technologiemi? Článek prezentuje výsledky kvantitativního výzkumu edukační efektivity plakátů s technickým obsahem, kdy výběrovým souborem bylo přibližně 500 žáků staršího školního věku. Hlavní metodou výzkumu byl přirozený pedagogický experiment, kde nezávisle proměnou byla aplikace vytvořených plakátů, závisle proměnnou byla úroveň vědomostí. Statisticky významný přírůstek vědomostí byl po rok trvajícím experimentu indikován pouze u plakátu s nejmenším množstvím obsažených informací.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational Effectivity of Posters in Technical Education of Secondary School Pupils

  • Popis výsledku anglicky

    Posters are traditional teaching aids and have been used in technical education for many years. But do they really have the expected educational effect? Do they still contribute to raising the knowledge level of children, whose perception is determined by digital technologies? The paper presents the results of a quantitative research on the educational effectiveness of posters with technical content, where the sample was represented by approximately 500 pupils of older school age. The main research method was a natural pedagogical experiment, where the application of created posters corresponded to the independent variable and the level of knowledge was assigned to the dependent variable. A statistically significant increase in knowledge during one-year experiment was indicated only for a poster containing the least amount of information.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

    1803-6805

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    27-37

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus