Educational Effectivity of Posters in Technical Education of Secondary School Pupils
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21025IM" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21025IM - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jtie.upol.cz/corproof.php?tartkey=jti-000000-0168" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/corproof.php?tartkey=jti-000000-0168</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2020.010" target="_blank" >10.5507/jtie.2020.010</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Educational Effectivity of Posters in Technical Education of Secondary School Pupils
Popis výsledku v původním jazyce
Plakáty jsou tradiční učební pomůckou a v technickém vzdělávání se využívají už dlouhá léta. Mají však opravdu ten vzdělávací účinek, jaký je od nich očekáván? Přispívají i v současnosti ke zvýšení úrovně vědomostí dětí, jejichž vnímání je determinováno digitálními technologiemi? Článek prezentuje výsledky kvantitativního výzkumu edukační efektivity plakátů s technickým obsahem, kdy výběrovým souborem bylo přibližně 500 žáků staršího školního věku. Hlavní metodou výzkumu byl přirozený pedagogický experiment, kde nezávisle proměnou byla aplikace vytvořených plakátů, závisle proměnnou byla úroveň vědomostí. Statisticky významný přírůstek vědomostí byl po rok trvajícím experimentu indikován pouze u plakátu s nejmenším množstvím obsažených informací.
Název v anglickém jazyce
Educational Effectivity of Posters in Technical Education of Secondary School Pupils
Popis výsledku anglicky
Posters are traditional teaching aids and have been used in technical education for many years. But do they really have the expected educational effect? Do they still contribute to raising the knowledge level of children, whose perception is determined by digital technologies? The paper presents the results of a quantitative research on the educational effectiveness of posters with technical content, where the sample was represented by approximately 500 pupils of older school age. The main research method was a natural pedagogical experiment, where the application of created posters corresponded to the independent variable and the level of knowledge was assigned to the dependent variable. A statistically significant increase in knowledge during one-year experiment was indicated only for a poster containing the least amount of information.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
1803-6805
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
27-37
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—