Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motivation of Czech students of secondary technical schools to study engineering

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA210260P" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A210260P - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1001/PDF/1001.pdf" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1001/PDF/1001.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33543/1001" target="_blank" >10.33543/1001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motivation of Czech students of secondary technical schools to study engineering

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main aim of the paper is to introduce the recent findings of themotivation of secondary technical schools’ students in the field of engineering.Technological progress requires higher quality and quantity of human resourcesworking in engineering field, however, the interest of youth in studying the field isfalling steadily. A project “Education in engineering and its optimisation for the needsof the labour market” led by the Technical Agency of the Czech Republic (TAČR),which is implemented by the Faculty of Education at the University of Ostravatogether with the National Engineering Cluster is focused on discovering the factorsinfluencing the choice of these fields, students´ satisfaction with their studies, studyaspiration and manifestation of an in-depth interest in technical fields. The results of apilot research confirm that almost one half of the students believe they possessaptitudes for engineering professions.

  • Název v anglickém jazyce

    Motivation of Czech students of secondary technical schools to study engineering

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of the paper is to introduce the recent findings of themotivation of secondary technical schools’ students in the field of engineering.Technological progress requires higher quality and quantity of human resourcesworking in engineering field, however, the interest of youth in studying the field isfalling steadily. A project “Education in engineering and its optimisation for the needsof the labour market” led by the Technical Agency of the Czech Republic (TAČR),which is implemented by the Faculty of Education at the University of Ostravatogether with the National Engineering Cluster is focused on discovering the factorsinfluencing the choice of these fields, students´ satisfaction with their studies, studyaspiration and manifestation of an in-depth interest in technical fields. The results of apilot research confirm that almost one half of the students believe they possessaptitudes for engineering professions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000083" target="_blank" >TJ02000083: Vzdělávání ve strojírenských oborech a jeho optimalizace pro potřeby trhu práce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ad Alta : Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    310-314

  • Kód UT WoS článku

    000562038200053

  • EID výsledku v databázi Scopus