Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Development of Personality and Social Competencies Using the Action Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA210277M" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A210277M - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.europeanproceedings.com/advanced-search/results?keywords=&doiNumber=10.15405%2Fepiceepsy.20111.27&authors=&publicationYearBefore=&eissn=&editors=&publicationYearAfter=&title=" target="_blank" >https://www.europeanproceedings.com/advanced-search/results?keywords=&doiNumber=10.15405%2Fepiceepsy.20111.27&authors=&publicationYearBefore=&eissn=&editors=&publicationYearAfter=&title=</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epiceepsy.20111.27" target="_blank" >10.15405/epiceepsy.20111.27</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Development of Personality and Social Competencies Using the Action Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The educators´ preparation for the profession marks progress from cognitive knowledge being passed on to children to the professional model which includes also the significant social appeal in the emotional and conative field. The action research is one of the research strategies which enable to follow the competencies development. The main research question is: “How and in what aspects does personality development-based individual action research help the pedagogy students?”. One year after the individual action research the students worked with personal and social development issues. The data and information collection methods include: the action research personal journal analyses of each individual student, four focus group records´ analyses, the Scales of Psychological Wellbeing – based testing at the beginning and at the end of the action research and semi structured interviews. Based on the journal analyses (open coding) the issues such as fear of speaking in front of others, insecurity in interviewing clients, fear of new experiences, uncontrolled emotions in dealing with conflict situations and prevailing escape strategies when dealing with stress situations emerged. Behavioral techniques application brought about the most progress.

  • Název v anglickém jazyce

    The Development of Personality and Social Competencies Using the Action Research

  • Popis výsledku anglicky

    The educators´ preparation for the profession marks progress from cognitive knowledge being passed on to children to the professional model which includes also the significant social appeal in the emotional and conative field. The action research is one of the research strategies which enable to follow the competencies development. The main research question is: “How and in what aspects does personality development-based individual action research help the pedagogy students?”. One year after the individual action research the students worked with personal and social development issues. The data and information collection methods include: the action research personal journal analyses of each individual student, four focus group records´ analyses, the Scales of Psychological Wellbeing – based testing at the beginning and at the end of the action research and semi structured interviews. Based on the journal analyses (open coding) the issues such as fear of speaking in front of others, insecurity in interviewing clients, fear of new experiences, uncontrolled emotions in dealing with conflict situations and prevailing escape strategies when dealing with stress situations emerged. Behavioral techniques application brought about the most progress.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    European Proceedings of International Conference on Education & Educational Sciences EpICEEPSY

  • ISBN

  • ISSN

    2672-8141

  • e-ISSN

    2672-8141

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    288-299

  • Název nakladatele

    European Proceeding

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Sicílie

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku