Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STUDENTS PERSONALITY DEVELOPMENT THROUGH INDIVIDUAL ACTION RESEARCH

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2202A3X" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2202A3X - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1101/PDF/1101.pdf" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1101/PDF/1101.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33543/1101255259" target="_blank" >10.33543/1101255259</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    STUDENTS PERSONALITY DEVELOPMENT THROUGH INDIVIDUAL ACTION RESEARCH

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a student project. Ten students of the Pedagogy Faculty carried out individual action research in different areas of social and personality development in the years 2019-2020. The aim of the paper is to present the project, its methodology, and the research problems that the students worked with. Four-phase model of action research by Kemmis, McTaggart (1988) was chosen. Six key topics were identified, all focused on development: communication skills improvement, selfvalue and self-trust improvement, facing demanding situations and work with escape strategies, skills of appropriate response in conflict situations, diminishing fear of entering new situations and work with negative evaluation of other people. An example of a chosen research presents the work of a student in action research phases focusing on work with stress.

  • Název v anglickém jazyce

    STUDENTS PERSONALITY DEVELOPMENT THROUGH INDIVIDUAL ACTION RESEARCH

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a student project. Ten students of the Pedagogy Faculty carried out individual action research in different areas of social and personality development in the years 2019-2020. The aim of the paper is to present the project, its methodology, and the research problems that the students worked with. Four-phase model of action research by Kemmis, McTaggart (1988) was chosen. Six key topics were identified, all focused on development: communication skills improvement, selfvalue and self-trust improvement, facing demanding situations and work with escape strategies, skills of appropriate response in conflict situations, diminishing fear of entering new situations and work with negative evaluation of other people. An example of a chosen research presents the work of a student in action research phases focusing on work with stress.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA: JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

    2464-6733

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    255-260

  • Kód UT WoS článku

    000674964900041

  • EID výsledku v databázi Scopus