STUDENTS PERSONALITY DEVELOPMENT THROUGH INDIVIDUAL ACTION RESEARCH
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2202A3X" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2202A3X - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1101/PDF/1101.pdf" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/1101/PDF/1101.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33543/1101255259" target="_blank" >10.33543/1101255259</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
STUDENTS PERSONALITY DEVELOPMENT THROUGH INDIVIDUAL ACTION RESEARCH
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents a student project. Ten students of the Pedagogy Faculty carried out individual action research in different areas of social and personality development in the years 2019-2020. The aim of the paper is to present the project, its methodology, and the research problems that the students worked with. Four-phase model of action research by Kemmis, McTaggart (1988) was chosen. Six key topics were identified, all focused on development: communication skills improvement, selfvalue and self-trust improvement, facing demanding situations and work with escape strategies, skills of appropriate response in conflict situations, diminishing fear of entering new situations and work with negative evaluation of other people. An example of a chosen research presents the work of a student in action research phases focusing on work with stress.
Název v anglickém jazyce
STUDENTS PERSONALITY DEVELOPMENT THROUGH INDIVIDUAL ACTION RESEARCH
Popis výsledku anglicky
The paper presents a student project. Ten students of the Pedagogy Faculty carried out individual action research in different areas of social and personality development in the years 2019-2020. The aim of the paper is to present the project, its methodology, and the research problems that the students worked with. Four-phase model of action research by Kemmis, McTaggart (1988) was chosen. Six key topics were identified, all focused on development: communication skills improvement, selfvalue and self-trust improvement, facing demanding situations and work with escape strategies, skills of appropriate response in conflict situations, diminishing fear of entering new situations and work with negative evaluation of other people. An example of a chosen research presents the work of a student in action research phases focusing on work with stress.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AD ALTA: JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH
ISSN
1804-7890
e-ISSN
2464-6733
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
10
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
255-260
Kód UT WoS článku
000674964900041
EID výsledku v databázi Scopus
—