Rozvoj osobnostních a sociálních dovedností potřebných pro praxi prostřednictvím akčního výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402K4B" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402K4B - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://socialniprace.cz/article/rozvoj-osobnostnich-a-socialnich-dovednosti-potrebnych-pro-praxi-prostrednictvim-akcniho-vyzkumu/" target="_blank" >https://socialniprace.cz/article/rozvoj-osobnostnich-a-socialnich-dovednosti-potrebnych-pro-praxi-prostrednictvim-akcniho-vyzkumu/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rozvoj osobnostních a sociálních dovedností potřebných pro praxi prostřednictvím akčního výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
CÍLE: Cílem příspěvku je představit možnosti a realizaci akčních výzkumů zaměřených na rozvoj osobnosti studentů pomáhajících profesí. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Představený přístup vychází z využití prvků osobnostně sociálního rozvoje v kombinaci s realizací čtyřfázového modelu akčního výzkumu. METODY: Text je členěn do dvou částí. První část vymezuje pojem osobnostně sociální rozvoj a akční výzkum, který propojuje na základě teoretických zdrojů s možnostmi osobnostního rozvoje. Druhá část představuje realizaci a výstupy 9 individuálních akčních výzkumů studentek Pedagogické fakulty zaměřených na rozvoj konkrétních oblastí. VÝSLEDKY: Příspěvek prezentuje témata práce studentů v rámci individuálních akčních výzkumů a jejich nové aplikované přístupy. Představuje také možnosti a limity této práce. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Text představuje jeden z možných přístupů rozvoje osobnostních a sociálních dovedností budoucích sociálních pracovníků s využitím akčního výzkumu.
Název v anglickém jazyce
The Development of Personality and Social Skills Needed for the Practice through Action Research
Popis výsledku anglicky
OBJECTIVES: The objective of the paper is to present the possibilities and realization of action research focused on the development of the personalities of students in helping professions. THEORETICAL BASE: The presented approach comes from the personality and social development elements in combination with four-phase action research model. METHODS: The text is divided into parts. The first part defines the term personality and social development and action research interconnecting them based on theoretical sources with possibilities of personal development. The second part presents the realization and outcomes of 9 individual action research of Faculty of Education students. It focuses on the development of particular areas. OUTCOMES: The paper presents the topics of students´ papers in individual action research and their new applied approach. It also presents the possibilities and limits of this work. SOCIAL WORK IMPLICATIONS: The paper describes one of the possible approaches of personality and social development of future social workers using action research.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální práce / Sociálna práca / Czech and Slovak Social Work
ISSN
1213-6204
e-ISSN
1805-885X
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
23-39
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85175200873