Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Applications of Augmented Reality Apps in Teaching Technical Skills Courses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21027LJ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21027LJ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://brill.com/view/title/55719" target="_blank" >https://brill.com/view/title/55719</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1163/9789004408845_017" target="_blank" >10.1163/9789004408845_017</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Applications of Augmented Reality Apps in Teaching Technical Skills Courses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teaching technical skills courses is an integral element in most educational systems, however, the skills students need to acquire have been changing radically over the past 100 years. This change continues, as technology increasingly penetrates everyday life, demanding to acquire new skills. In many countries, technical education starts in primary school and the basics of technical literacy are taught to pupils aged 6–14. In the Czech Republic and Slovakia, future primary teachers are required to develop novel teaching approaches to develop technical literacy and skills for pupils aged 6–14 in a rapidly evolving digital world. This chapter aims to highlight the possibilities of using extended and augmented reality applications in technical education for the preparation of future teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Applications of Augmented Reality Apps in Teaching Technical Skills Courses

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching technical skills courses is an integral element in most educational systems, however, the skills students need to acquire have been changing radically over the past 100 years. This change continues, as technology increasingly penetrates everyday life, demanding to acquire new skills. In many countries, technical education starts in primary school and the basics of technical literacy are taught to pupils aged 6–14. In the Czech Republic and Slovakia, future primary teachers are required to develop novel teaching approaches to develop technical literacy and skills for pupils aged 6–14 in a rapidly evolving digital world. This chapter aims to highlight the possibilities of using extended and augmented reality applications in technical education for the preparation of future teachers.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Augmented Reality in Educational Settings

  • ISBN

    978-90-04-40883-8

  • Počet stran výsledku

    447

  • Strana od-do

    383-409

  • Počet stran knihy

    447

  • Název nakladatele

    Brill | Sense

  • Místo vydání

    Leiden, The Netherlands

  • Kód UT WoS kapitoly

    000534422900018