Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diagnostic activities of nursery school teachers as a factor in meeting preschool education goals

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21028MP" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21028MP - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Diagnostic activities of nursery school teachers as a factor in meeting preschool education goals

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pedagogical diagnostics are firmly rooted in nursery school upbringing and education. They are closely connected with educational individualization arising from the Education Act and the Framework Educational Programme for Preschool Education. These objectives involve the need to accept preschool children’s natural development features and project them into the contents, forms and methods of their education. We focused our research on the application of pedagogical diagnostics by nursery school teachers in the course of the day. We approached nursery school managers, headmistresses and senior teachers. We determined how they ensured pedagogical diagnostics in the tions of their nursery schools, which allowed us to find out, assess and evaluate the positive and negative aspects of the educational process and see whether the developmental steps in the upbringing and education relate to expectations, objectives in the school educational programme and the preschool education goals. The research outcomes revealed that nursery school managers view the diagnostics as beneficial in achieving the educational goals determined by the school education programme Pedagogická diagnostika má své pevné místo i v oblasti výchovy a vzdělávání v mateřské škole. Velmi úzce souvisí s individualizací vzdělávání, která vyplývá jak z cílů školského zákona, tak z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Tyto cíle ukládají potřebu akceptovat přirozená vývojová specifika dětí předškolního věku a následně je promítat do obsahu, forem a metod jejich vzdělávání. V našem výzkumu jsme zaměřili pozornost na důvody a druhy uplatňování pedagogické diagnostiky učitelkou v průběhu dne v mateřské škole.

  • Název v anglickém jazyce

    Diagnostic activities of nursery school teachers as a factor in meeting preschool education goals

  • Popis výsledku anglicky

    Pedagogical diagnostics are firmly rooted in nursery school upbringing and education. They are closely connected with educational individualization arising from the Education Act and the Framework Educational Programme for Preschool Education. These objectives involve the need to accept preschool children’s natural development features and project them into the contents, forms and methods of their education. We focused our research on the application of pedagogical diagnostics by nursery school teachers in the course of the day. We approached nursery school managers, headmistresses and senior teachers. We determined how they ensured pedagogical diagnostics in the tions of their nursery schools, which allowed us to find out, assess and evaluate the positive and negative aspects of the educational process and see whether the developmental steps in the upbringing and education relate to expectations, objectives in the school educational programme and the preschool education goals. The research outcomes revealed that nursery school managers view the diagnostics as beneficial in achieving the educational goals determined by the school education programme Pedagogická diagnostika má své pevné místo i v oblasti výchovy a vzdělávání v mateřské škole. Velmi úzce souvisí s individualizací vzdělávání, která vyplývá jak z cílů školského zákona, tak z Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Tyto cíle ukládají potřebu akceptovat přirozená vývojová specifika dětí předškolního věku a následně je promítat do obsahu, forem a metod jejich vzdělávání. V našem výzkumu jsme zaměřili pozornost na důvody a druhy uplatňování pedagogické diagnostiky učitelkou v průběhu dne v mateřské škole.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Edukacja małego dziecka

  • ISBN

    978-83-7587-468-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    105-116

  • Název nakladatele

    Oficyna Wydawnicza Impuls

  • Místo vydání

    Kraków

  • Místo konání akce

    Cieszyn

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku