Level and Ways of Educating Future Teachers in the Use of Digital Technologies: Basic Results of a Questionnaire Survey
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21028ZV" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21028ZV - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.iceta.sk/file/document/ICETA_2020_POSTERS.pdf" target="_blank" >http://www.iceta.sk/file/document/ICETA_2020_POSTERS.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Level and Ways of Educating Future Teachers in the Use of Digital Technologies: Basic Results of a Questionnaire Survey
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes partial results and findings of an extensive questionnaire survey, which took place among students of teaching disciplines of the Faculty of Education, University of Ostrava. The aim of this questionnaire survey was to find out what knowledge, skills and overview students of various teaching disciplines have in the use of digital technologies in the educational process. We conducted the questionnaire survey at a time of several key changes in education. These changes affect all subjects and levels of education making the use of digital technologies in the Czech school environment inevitable for all those involved – teachers, pupils and students. For this reason, we consider it necessary to map whether future graduates of teaching disciplines are sufficiently prepared for these changes
Název v anglickém jazyce
Level and Ways of Educating Future Teachers in the Use of Digital Technologies: Basic Results of a Questionnaire Survey
Popis výsledku anglicky
The paper describes partial results and findings of an extensive questionnaire survey, which took place among students of teaching disciplines of the Faculty of Education, University of Ostrava. The aim of this questionnaire survey was to find out what knowledge, skills and overview students of various teaching disciplines have in the use of digital technologies in the educational process. We conducted the questionnaire survey at a time of several key changes in education. These changes affect all subjects and levels of education making the use of digital technologies in the Czech school environment inevitable for all those involved – teachers, pupils and students. For this reason, we consider it necessary to map whether future graduates of teaching disciplines are sufficiently prepared for these changes
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
18th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications
ISBN
978-0-7381-2366-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
254-259
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Danvers
Místo konání akce
Košice, Virtual Conference
Datum konání akce
12. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—