Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Level and Ways of Educating Future Teachers in the Use of Digital Technologies: Basic Results of a Questionnaire Survey

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21028ZV" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21028ZV - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iceta.sk/file/document/ICETA_2020_POSTERS.pdf" target="_blank" >http://www.iceta.sk/file/document/ICETA_2020_POSTERS.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Level and Ways of Educating Future Teachers in the Use of Digital Technologies: Basic Results of a Questionnaire Survey

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes partial results and findings of an extensive questionnaire survey, which took place among students of teaching disciplines of the Faculty of Education, University of Ostrava. The aim of this questionnaire survey was to find out what knowledge, skills and overview students of various teaching disciplines have in the use of digital technologies in the educational process. We conducted the questionnaire survey at a time of several key changes in education. These changes affect all subjects and levels of education making the use of digital technologies in the Czech school environment inevitable for all those involved – teachers, pupils and students. For this reason, we consider it necessary to map whether future graduates of teaching disciplines are sufficiently prepared for these changes

  • Název v anglickém jazyce

    Level and Ways of Educating Future Teachers in the Use of Digital Technologies: Basic Results of a Questionnaire Survey

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes partial results and findings of an extensive questionnaire survey, which took place among students of teaching disciplines of the Faculty of Education, University of Ostrava. The aim of this questionnaire survey was to find out what knowledge, skills and overview students of various teaching disciplines have in the use of digital technologies in the educational process. We conducted the questionnaire survey at a time of several key changes in education. These changes affect all subjects and levels of education making the use of digital technologies in the Czech school environment inevitable for all those involved – teachers, pupils and students. For this reason, we consider it necessary to map whether future graduates of teaching disciplines are sufficiently prepared for these changes

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    18th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications

  • ISBN

    978-0-7381-2366-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    254-259

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Danvers

  • Místo konání akce

    Košice, Virtual Conference

  • Datum konání akce

    12. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku