Current way of using mobile touch technologies in schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA2202AOO" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A2202AOO - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://aip.scitation.org/doi/pdf/10.1063/5.0031815" target="_blank" >https://aip.scitation.org/doi/pdf/10.1063/5.0031815</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1063/5.0031815" target="_blank" >10.1063/5.0031815</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Current way of using mobile touch technologies in schools
Popis výsledku v původním jazyce
Moderní informační a komunikační technologie jsou dnes nedílnou součástí vzdělávacího procesu ve škole i mimo ni. Ve většině případů se však za tuto techniku považuje soubor klasických počítačových sestav umístěných ve specializované učebně, případně počítačové výukové centrum s centrální projekcí. V posledních několika letech se na trhu objevilo mnoho nových typů zařízení, které výrazně ovlivnily obvyklé využití výpočetní techniky. Jedním z těchto zařízení jsou mobilní dotyková zařízení, za která obvykle považujeme tablet a mobilní telefon vybavený operačním systémem s možností instalace aplikací třetích stran. Spojíme-li informační a komunikační technologie se vzděláváním, troufáme si říci, že využívání prostředků ICT je nezbytnou součástí práce učitele. Schopnost učitele využívat ICT se označuje jako kompetence, někdy také digitální kompetence, kompetence k využívání ICT ve výuce apod. Přestože jsou tyto kompetence v aktuálně používaných dokumentech popisovány obecně, lze se zaměřit na vnímání ICT jako klasického počítače. Používání tabletu má však svá specifika a je v mnoha ohledech odlišné od používání klasických počítačů. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Název v anglickém jazyce
Current way of using mobile touch technologies in schools
Popis výsledku anglicky
Moderní informační a komunikační technologie jsou dnes nedílnou součástí vzdělávacího procesu ve škole i mimo ni. Ve většině případů se však za tuto techniku považuje soubor klasických počítačových sestav umístěných ve specializované učebně, případně počítačové výukové centrum s centrální projekcí. V posledních několika letech se na trhu objevilo mnoho nových typů zařízení, které výrazně ovlivnily obvyklé využití výpočetní techniky. Jedním z těchto zařízení jsou mobilní dotyková zařízení, za která obvykle považujeme tablet a mobilní telefon vybavený operačním systémem s možností instalace aplikací třetích stran. Spojíme-li informační a komunikační technologie se vzděláváním, troufáme si říci, že využívání prostředků ICT je nezbytnou součástí práce učitele. Schopnost učitele využívat ICT se označuje jako kompetence, někdy také digitální kompetence, kompetence k využívání ICT ve výuce apod. Přestože jsou tyto kompetence v aktuálně používaných dokumentech popisovány obecně, lze se zaměřit na vnímání ICT jako klasického počítače. Používání tabletu má však svá specifika a je v mnoha ohledech odlišné od používání klasických počítačů. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Numerical Analysis and Applied Mathematics 2019
ISBN
978-073544025-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
AIP
Místo vydání
Rhodes
Místo konání akce
Rhodes
Datum konání akce
1. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000636709500500