Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role čítanek při zkvalitňování literární výchovy na základní škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2202A2Q" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2202A2Q - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kklo/odjl" target="_blank" >https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kklo/odjl</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Role čítanek při zkvalitňování literární výchovy na základní škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka příspěvku reaguje na probíhající diskuze o stavu a potřebných změnách českého základního i středního školství. Zamýšlí se nad tím, zda navrhované změny vytvoří podmínky pro výraznější implementaci inovativních metod do literární výuky na základních školách a zda využívané čítanky disponují potenciálem podporujícím požadovaný kvalitativní posun. Pozornost je věnována čítankám pro 4. a 5. ročník Nakladatelství Fraus a SPN. Autorka sleduje, zda hodnocené čítanky napomáhají žákům a pedagogům realizovat výuku propojující zážitkové učení s aktivním osvojováním literárněteoretických poznatků a vedoucí k utváření čtenářské zkušenosti.

  • Název v anglickém jazyce

    The role of reading books in improving quality of literary education in primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The author of the article responds to the ongoing discussions on the state and necessary changes in Czech primary and secondary education. It considers whether the proposed changes will create conditions for a more significant implementation of innovative methods to the literary teaching in primary schools and whether the used reading books have a potential to support the required qualitative shift. Attention is paid to reading books for the 4th and 5th year published by Fraus and SPN publishing houses. The author monitors whether the evaluated reading books help pupils and teachers to implement teaching that combines experiential learning with active acquisition of literary-theoretical knowledge and leads to formation of the reading experience.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    O dieťati, jazyku, literatúre. (On child, language and literature) Časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie

  • ISSN

    1339-3200

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    IX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    134-142

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus