Role čítanek při zkvalitňování literární výchovy na základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2202A2Q" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2202A2Q - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kklo/odjl" target="_blank" >https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kklo/odjl</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role čítanek při zkvalitňování literární výchovy na základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Autorka příspěvku reaguje na probíhající diskuze o stavu a potřebných změnách českého základního i středního školství. Zamýšlí se nad tím, zda navrhované změny vytvoří podmínky pro výraznější implementaci inovativních metod do literární výuky na základních školách a zda využívané čítanky disponují potenciálem podporujícím požadovaný kvalitativní posun. Pozornost je věnována čítankám pro 4. a 5. ročník Nakladatelství Fraus a SPN. Autorka sleduje, zda hodnocené čítanky napomáhají žákům a pedagogům realizovat výuku propojující zážitkové učení s aktivním osvojováním literárněteoretických poznatků a vedoucí k utváření čtenářské zkušenosti.
Název v anglickém jazyce
The role of reading books in improving quality of literary education in primary school
Popis výsledku anglicky
The author of the article responds to the ongoing discussions on the state and necessary changes in Czech primary and secondary education. It considers whether the proposed changes will create conditions for a more significant implementation of innovative methods to the literary teaching in primary schools and whether the used reading books have a potential to support the required qualitative shift. Attention is paid to reading books for the 4th and 5th year published by Fraus and SPN publishing houses. The author monitors whether the evaluated reading books help pupils and teachers to implement teaching that combines experiential learning with active acquisition of literary-theoretical knowledge and leads to formation of the reading experience.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
O dieťati, jazyku, literatúre. (On child, language and literature) Časopis pre otázky rozvíjania komunikačnej a literárnej kompetencie
ISSN
1339-3200
e-ISSN
—
Svazek periodika
IX
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
134-142
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—