Mentoring As a Form of Social Support and Its Importance in Higher Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2202C04" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2202C04 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2021.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2021.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mentoring As a Form of Social Support and Its Importance in Higher Education
Popis výsledku v původním jazyce
The process of educating people from socially disadvantaged backgrounds is a challenge for educators, as it is complicated by the paucity of the environment, and often weak family and community support for education. The aim of this paper is to shed light on how students from socially disadvantaged backgrounds adapt to higher education and what sources of support have helped them in this adaptation. By analysing the life stories of 10 university students from socially disadvantaged backgrounds, support persons were identified and psychosocial factors associated with successful completion of university studies were analysed. The results of the research can serve as a basis for the development of mentoring programs implemented in universities in order to create an effective informational, professional and social support system.
Název v anglickém jazyce
Mentoring As a Form of Social Support and Its Importance in Higher Education
Popis výsledku anglicky
The process of educating people from socially disadvantaged backgrounds is a challenge for educators, as it is complicated by the paucity of the environment, and often weak family and community support for education. The aim of this paper is to shed light on how students from socially disadvantaged backgrounds adapt to higher education and what sources of support have helped them in this adaptation. By analysing the life stories of 10 university students from socially disadvantaged backgrounds, support persons were identified and psychosocial factors associated with successful completion of university studies were analysed. The results of the research can serve as a basis for the development of mentoring programs implemented in universities in order to create an effective informational, professional and social support system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference MMK 2021 MEZINÁRODNÍ MASARYKOVA KONFERENCE PRO DOKTORANDY A MLADÉ VĚDECKÉ PRACOVNÍKY
ISBN
978-80-87952-35-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
381
Strana od-do
387-7
Název nakladatele
MAGNANIMITAS
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
20. 12. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—