Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mentoring As a Form of Social Support and Its Importance in Higher Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2202C04" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2202C04 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2021.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2021.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mentoring As a Form of Social Support and Its Importance in Higher Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The process of educating people from socially disadvantaged backgrounds is a challenge for educators, as it is complicated by the paucity of the environment, and often weak family and community support for education. The aim of this paper is to shed light on how students from socially disadvantaged backgrounds adapt to higher education and what sources of support have helped them in this adaptation. By analysing the life stories of 10 university students from socially disadvantaged backgrounds, support persons were identified and psychosocial factors associated with successful completion of university studies were analysed. The results of the research can serve as a basis for the development of mentoring programs implemented in universities in order to create an effective informational, professional and social support system.

  • Název v anglickém jazyce

    Mentoring As a Form of Social Support and Its Importance in Higher Education

  • Popis výsledku anglicky

    The process of educating people from socially disadvantaged backgrounds is a challenge for educators, as it is complicated by the paucity of the environment, and often weak family and community support for education. The aim of this paper is to shed light on how students from socially disadvantaged backgrounds adapt to higher education and what sources of support have helped them in this adaptation. By analysing the life stories of 10 university students from socially disadvantaged backgrounds, support persons were identified and psychosocial factors associated with successful completion of university studies were analysed. The results of the research can serve as a basis for the development of mentoring programs implemented in universities in order to create an effective informational, professional and social support system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference MMK 2021 MEZINÁRODNÍ MASARYKOVA KONFERENCE PRO DOKTORANDY A MLADÉ VĚDECKÉ PRACOVNÍKY

  • ISBN

    978-80-87952-35-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    381

  • Strana od-do

    387-7

  • Název nakladatele

    MAGNANIMITAS

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    20. 12. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku