Potřeby základních škol v kontextu podpory žáků se sociálním znevýhodněním
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F24%3A73625698" target="_blank" >RIV/61989592:15410/24:73625698 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333205585" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333205585</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Potřeby základních škol v kontextu podpory žáků se sociálním znevýhodněním
Popis výsledku v původním jazyce
Současná škola se musí při zajištění svého společenského poslání potýkat s mnoha okolnostmi, které ovlivňují kvalitu edukačního procesu. Jednou ze skupin, na které je nutné v rámci vzdělávacího systému reflektovat, jsou žáci ze sociálně znevýhodněného prostředí. Toto znevýhodnění může mít zásadní vliv na jejich školní úspěšnost a socializaci.V rámci výzkumu mezi 1280 řediteli jsme se zaměřili na aktuální potřeby ZŠ ve vztahu ke vzdělávání žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí. Cílem bylo zjistit, zda školy s vyšším počtem těchto žáků vykazují významně vyšší specifické potřeby ve srovnání s ostatními školami. Výsledky výzkumu mohou sloužit jako vědecký základ pro posílení specializované podpory škol, rovněž směrem k uplatnění sociálního pedagoga ve škole.
Název v anglickém jazyce
The needs of primary schools in the context of supporting students with social disadvantages
Popis výsledku anglicky
In ensuring its social mission, the contemporary school has to deal with many circumstances that affect the quality of the educational process. One of the groups on which it is necessary to reflect within the educational system are students from socially disadvantaged backgrounds. This disadvantage can have a major impact on their school success.As part of the research among 1280 principals, we focused on the current needs of primary schools in relation to the education of students from disadvantaged backgrounds. The aim was to find out whether schools with a higher number of these pupils show significantly higher specific needs compared to other schools. The results of the research can serve as a scientific basis for strengthening the specialized support of schools, also towards the application of a social pedagogue in the school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Spolupráce oborů pro podporu kvality vzdělávání: Sborník příspěvků z XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
ISBN
978-80-7392-421-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
62-66
Název nakladatele
Česká asociace pedagogického výzkumu
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Datum konání akce
10. 9. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—