Cooperation of Children’s Legal Representatives with Kindergarten Pedagogical Staff in Solving Defined Problems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2202CDM" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2202CDM - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.narodacek.cz/wp-content/uploads/2022/01/66665v_Proceedings-of-the-International-Scientific__-Conference_202180-2-38-50.pdf" target="_blank" >https://www.narodacek.cz/wp-content/uploads/2022/01/66665v_Proceedings-of-the-International-Scientific__-Conference_202180-2-38-50.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Cooperation of Children’s Legal Representatives with Kindergarten Pedagogical Staff in Solving Defined Problems
Popis výsledku v původním jazyce
Prezentovány výsledky výzkumu. Cílem výzkumu bylo zjistit častost navazování spolupráce a obtížnost spolupráce při řešení problémů, které potřebovali zákonní zástupci dětí zařazených v mateřské škole řešit ve spolupráci s pedagogickými pracovníky mateřské školy. Kvantitativně orientovaný výzkum, metodou sběru dat dotazník, výzkumným souborem pedagogičtí pracovníci.
Název v anglickém jazyce
Cooperation of Childrenˇs Legal Representatives with Kindergarten Pedagogical Staff in Solving Defined Problems
Popis výsledku anglicky
Cooperation of children’s legal representatives with kindergarten pedagogical staff is one of the preschool education conditions, yet often influenced by social, economic and other issues. The research aimed at finding out the frequency of establishing cooperation and the difficulty in solving problems between legal representatives and kindergarten pedagogical staff. We used qualitative method and a questionnaire to collect the data. Participants included headmistress, head teachers, and “executive” kindergarten teachers. Within economic area, paying education fee was the most frequent for “seamless cooperation”, cooperation in paying meals was most frequently addressed as “with difficulties”, and the above-standard activities were most frequently “without difficulties”. Within social area, cooperation regarding kindergarten availability, its location in a certain area and inclusion related problems were mostly addressed “sometimes”. Personal consultation was found as the most effective cooperation form in problem solving. In a public professional environment, focused attention is needed to address the outlined issues.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY
ISBN
978-80-87291-29-0
ISSN
2571-1776
e-ISSN
2694-796X
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
27-38
Název nakladatele
Vysoká škola PRIGO
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Čeladná
Datum konání akce
7. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—