Subjective Job Satisfaction of Kindergarten Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2302CDK" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2302CDK - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.narodacek.cz/wp-content/uploads/2022/01/66665v_Proceedings-of-the-International-Scientific__-Conference_202180-2-22-37.pdf" target="_blank" >https://www.narodacek.cz/wp-content/uploads/2022/01/66665v_Proceedings-of-the-International-Scientific__-Conference_202180-2-22-37.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Subjective Job Satisfaction of Kindergarten Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkum pracovní spokojenosti učitelek mateřských škol kvalitativního charakteru. Cílem bylo identifikovat ve sděleních učitelek MŠ zdroje jejich pracovní spokojenosti z individuálních východisek. Metodou byl rozhovor. Výzkumný soubor - 21 učitelek mateřských škol. Výsledky rozděleny do kvality pracovní spokojenost a pracovní nespokojenost.
Název v anglickém jazyce
Subjective Job Satisfaction of Kindergarten Teachers
Popis výsledku anglicky
The article presents results from a qualitative study aiming to identify essential factors of individual job satisfaction from statements provided by kindergarten teachers. Interviews were used as an instrument to obtain the data. The results were categorized according to main qualities, namely total and partial job satisfaction, job dissatisfaction; external or internal; satisfaction at work, satisfaction with work, and the categories of factors and aspects. Subjective and objective work-related subfactors were also identified. Job content, working hours, management style, organisation, changes in children’s meals, salary, length, and timing of leave, support in staff training, and working conditions were identified as essential job satisfaction factors. A significant factor of dissatisfaction at work and with work is the removal of the economic self-sufficiency of kindergartens, which is linked to several other dissatisfaction factors, such as teachers’ remuneration and the lack of funding for kindergartens. Conclusion: This is the first research with the first results.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Scientific Conference ECONOMIC AND SOCIAL POLICY
ISBN
978-80-87291-29-0
ISSN
2571-1776
e-ISSN
2694-796X
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
10-29
Název nakladatele
Vysoká škola PRIGO
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Čeladná
Datum konání akce
7. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000836186000002