Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

To boom and bloom? Didactic development in online distance learning: students' reflection

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402L7L" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402L7L - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.inderscience.com/info/inarticle.php?artid=132759" target="_blank" >https://www.inderscience.com/info/inarticle.php?artid=132759</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJIL.2023.132759" target="_blank" >10.1504/IJIL.2023.132759</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    To boom and bloom? Didactic development in online distance learning: students' reflection

  • Popis výsledku v původním jazyce

    After an 18-month period of online distance instruction (ODI) during the COVID-19 pandemic, the question appears about the quality of the process. To answer the question, the main objective of the research is to compare the process of ODI in autumn 2020 and one year later, and to discover whether there is any development. In total, 500 respondents participated. Data were collected through two online questionnaires. Each respondent provided feedback on two courses - first, on the course that they appreciated; second, on the course that they did not like. Four criteria were applied for evaluation of the courses: 1) the first contact and communication; 2) learning content acquisition; 3) learning content delivery and assessment; 4) student's final feedback on online distance instruction. The findings discovered positive and negative features of the process. The findings served as a basis for didactic recommendations when designing and conducting online distance courses.

  • Název v anglickém jazyce

    To boom and bloom? Didactic development in online distance learning: students' reflection

  • Popis výsledku anglicky

    After an 18-month period of online distance instruction (ODI) during the COVID-19 pandemic, the question appears about the quality of the process. To answer the question, the main objective of the research is to compare the process of ODI in autumn 2020 and one year later, and to discover whether there is any development. In total, 500 respondents participated. Data were collected through two online questionnaires. Each respondent provided feedback on two courses - first, on the course that they appreciated; second, on the course that they did not like. Four criteria were applied for evaluation of the courses: 1) the first contact and communication; 2) learning content acquisition; 3) learning content delivery and assessment; 4) student's final feedback on online distance instruction. The findings discovered positive and negative features of the process. The findings served as a basis for didactic recommendations when designing and conducting online distance courses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International journal of innovation and learning

  • ISSN

    1471-8197

  • e-ISSN

    1741-8089

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    35

  • Strana od-do

    162-196

  • Kód UT WoS článku

    001045495500003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85171147048