Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum úrovně dekódování a porozumění textu u žáků 2. stupně základních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402N7R" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402N7R - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kklv/casopis/obsah-jednotlivych-cisel/2023-02" target="_blank" >https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kklv/casopis/obsah-jednotlivych-cisel/2023-02</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum úrovně dekódování a porozumění textu u žáků 2. stupně základních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie shrnuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo ověření využitelnosti nástroje určeného ke zjišťování úrovně techniky čtení a porozumění textu u žáků 6. až 8. tříd základních škol. Ověřování kvality výzkumného nástroje, získávání údajů o rychlosti čtení, pohybech očí a přesnosti čtení bylo realizováno pomocí eye trackeru. Výzkumné šetření potvrdilo využitelnost nástroje pro zjišťování úrovně techniky čtení a porozumění textu ve sledované věkové kategorii žáků základních škol a pro hodnocení čtenářského výkonu žáků se specifickými poruchami učení.

  • Název v anglickém jazyce

    The research of the level of decoding and understanding of the text among pupils of the 2nd grade of elementary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The study evaluates the results of a research the aim of which was to verify the usability of a reading assessment instrument designed to determine the level of reading technique and text comprehension among pupils of the 6th to 8th grades of primary schools. Data on reading speed, eye movements and reading accuracy were obtained using an eye tracker. The research investigation confirmed the usability of the reading assessment instrument for both determining the level of reading technique and text comprehension in the monitored age category of primary school pupils, and for evaluating the reading performance of pupils with a specific learning disability.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000259" target="_blank" >TL03000259: Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně ZŠ</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    O dieťati, jazyku, literatúre

  • ISSN

    1339-3200

  • e-ISSN

    2729-8639

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    43-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus