Výzkum úrovně dekódování a porozumění textu u žáků 2. stupně základních škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402N7R" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402N7R - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kklv/casopis/obsah-jednotlivych-cisel/2023-02" target="_blank" >https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kklv/casopis/obsah-jednotlivych-cisel/2023-02</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum úrovně dekódování a porozumění textu u žáků 2. stupně základních škol
Popis výsledku v původním jazyce
Studie shrnuje výsledky výzkumného šetření, jehož cílem bylo ověření využitelnosti nástroje určeného ke zjišťování úrovně techniky čtení a porozumění textu u žáků 6. až 8. tříd základních škol. Ověřování kvality výzkumného nástroje, získávání údajů o rychlosti čtení, pohybech očí a přesnosti čtení bylo realizováno pomocí eye trackeru. Výzkumné šetření potvrdilo využitelnost nástroje pro zjišťování úrovně techniky čtení a porozumění textu ve sledované věkové kategorii žáků základních škol a pro hodnocení čtenářského výkonu žáků se specifickými poruchami učení.
Název v anglickém jazyce
The research of the level of decoding and understanding of the text among pupils of the 2nd grade of elementary schools
Popis výsledku anglicky
The study evaluates the results of a research the aim of which was to verify the usability of a reading assessment instrument designed to determine the level of reading technique and text comprehension among pupils of the 6th to 8th grades of primary schools. Data on reading speed, eye movements and reading accuracy were obtained using an eye tracker. The research investigation confirmed the usability of the reading assessment instrument for both determining the level of reading technique and text comprehension in the monitored age category of primary school pupils, and for evaluating the reading performance of pupils with a specific learning disability.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000259" target="_blank" >TL03000259: Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně ZŠ</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
O dieťati, jazyku, literatúre
ISSN
1339-3200
e-ISSN
2729-8639
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
43-53
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—