Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ověřování úrovně čtenářské techniky u žáků 7. ročníku základních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AA2302I3I" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:A2302I3I - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dokumenty.osu.cz/pdf/kcd/slovoaobraz/slovoaobraz-12-1.pdf" target="_blank" >https://dokumenty.osu.cz/pdf/kcd/slovoaobraz/slovoaobraz-12-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ověřování úrovně čtenářské techniky u žáků 7. ročníku základních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie přináší dílčí informace o výsledcích měření úrovně čtenářské techniky u žáků 7. ročníku základních škol, která byla realizována v rámci řešení projektu TAČR Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně základních škol. Stěžejní výstup projektu tvoří nově navržená baterie textů, s jejichž pomocí je možno jak diagnostikovat dyslexii u žáků 2. stupně základních škol, tak u dříve diagnostikovaných žáků ověřovat efektivnost dosavadní reedukace, zvážit zachování, omezení nebo opětovnou aktivaci podpůrných opatření. Cílem realizovaného měření bylo ověření funkčnosti diagnostického nástroje, získání dat ke srovnání čtenářských výkonů žáků s diagnostikovanou dyslexií s výkony běžných žáků bez specifických poruch učení. Měření proběhla pomocí tzv. eyetrackeru, analyzovány byly vizuální i akustické záznamy čtení 22 žáků 7. ročníku z vybraných ostravských základních škol. Analýzy byly zaměřeny na zhodnocení kvantitativních i kvalitativních dat, sledována byla rychlost čtení, počet chyb (s rozlišením opravených a ponechaných chyb) a využité strategie při odpovědích na otázky k textu. Analýzy potvrdily rozdílné výsledky sledovaných skupin žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    VERIFICATION OF THE READING TECHNIQUE LEVEL OF 7TH GRADE ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS

  • Popis výsledku anglicky

    The study summarized partial information on the results of measuring the level of reading technique among the 7th grade of primary school pupils, which was realised as part of the TAČR project The Development of Diagnostic Set of Reading Comprehension with Pupils of 2nd degree of Primary Schools. The measurements were carried out using a newly designed set of texts, with the help of which it is possible both to diagnose dyslexia of pupils of the 2nd level of primary schools, and to verify the effectiveness of previous re-education for previously diagnosed pupils, to consider the maintenance, limitation or reactivation of support measures. The measurements were carried out using the so-called eye-tracker, visual and acoustic reading recordings of 22 7th grade pupils from selected primary schools in Ostrava were analysed. The analyses were focused on the evaluation of quantitative and qualitative data, and the speed of reading, number of errors (with a distinction between corrected and retained errors) and strategies used when answering questions about the text were monitored. The measurements confirmed differences between pupils without a specific learning disorder and dyslexic pupils in all indicators, in the speed of reading, occurrence of errors and representation of individual types. The results obtained so far indicate usability of the diagnostic tool in pedagogical practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000259" target="_blank" >TL03000259: Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně ZŠ</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slovo a obraz v komunikaci s dětmi

  • ISSN

    1805-1464

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    61-73

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus