Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402N81" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402N81 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kklv/casopis/obsah-jednotlivych-cisel/2023-02" target="_blank" >https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kklv/casopis/obsah-jednotlivych-cisel/2023-02</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předložený článek prezentuje dílčí výstupy grantového projektu TAČR TL03000259 Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně základních škol. V první části článku stručně seznamujeme s realizovaným projektem. Ve druhé části analyzujeme úroveň porozumění žáků 6. – 8. ročníků základních škol. 58 žákům byly předloženy nové diagnostické texty, na kterých byly sledovány základní faktory, jako je čas čtení, chybovost, korekce chyb a v neposlední řadě porozumění textu. Úroveň porozumění byla analyzována ve čtyřech fázích (vyhledávání informací, vyvozování závěrů, interpretace textu a hodnocení textu), a následně vyhodnocena v kvantitativní, tak i kvalitativní rovině.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of reading skills of pupils with specific learning disabilities

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents partial findings of the grant project TAČR TL03000259 Development of a reading comprehension diagnostic battery for 2nd grade elementary school students. The first part of the article briefly introduces the project and its implementation. The second part analyzes the level of understanding of pupils in the 6th - 8th grades of 3 different primary schools. The research sample consisting of 58 pupils was presented with new diagnostic texts. On these texts, basic factors such as reading time, error rate, error correction and, last but not least, text comprehension were monitored. In more detail, the level of comprehension was examined in four stages (information retrieval, inference drawing, text interpretation and text evaluation). Obtained results were subsequently evaluated in both quantitative and qualitative terms.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000259" target="_blank" >TL03000259: Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně ZŠ</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    O dieťati, jazyku a literatúre

  • ISSN

    1339-3200

  • e-ISSN

    2729-8639

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    137-145

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus