Analýza čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402N81" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402N81 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kklv/casopis/obsah-jednotlivych-cisel/2023-02" target="_blank" >https://www.unipo.sk/pedagogicka-fakulta/katedry/kklv/casopis/obsah-jednotlivych-cisel/2023-02</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza čtenářských dovedností u žáků se specifickými poruchami učení
Popis výsledku v původním jazyce
Předložený článek prezentuje dílčí výstupy grantového projektu TAČR TL03000259 Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně základních škol. V první části článku stručně seznamujeme s realizovaným projektem. Ve druhé části analyzujeme úroveň porozumění žáků 6. – 8. ročníků základních škol. 58 žákům byly předloženy nové diagnostické texty, na kterých byly sledovány základní faktory, jako je čas čtení, chybovost, korekce chyb a v neposlední řadě porozumění textu. Úroveň porozumění byla analyzována ve čtyřech fázích (vyhledávání informací, vyvozování závěrů, interpretace textu a hodnocení textu), a následně vyhodnocena v kvantitativní, tak i kvalitativní rovině.
Název v anglickém jazyce
Analysis of reading skills of pupils with specific learning disabilities
Popis výsledku anglicky
The article presents partial findings of the grant project TAČR TL03000259 Development of a reading comprehension diagnostic battery for 2nd grade elementary school students. The first part of the article briefly introduces the project and its implementation. The second part analyzes the level of understanding of pupils in the 6th - 8th grades of 3 different primary schools. The research sample consisting of 58 pupils was presented with new diagnostic texts. On these texts, basic factors such as reading time, error rate, error correction and, last but not least, text comprehension were monitored. In more detail, the level of comprehension was examined in four stages (information retrieval, inference drawing, text interpretation and text evaluation). Obtained results were subsequently evaluated in both quantitative and qualitative terms.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000259" target="_blank" >TL03000259: Vývoj diagnostické baterie čtení s porozuměním u žáků 2. stupně ZŠ</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
O dieťati, jazyku a literatúre
ISSN
1339-3200
e-ISSN
2729-8639
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
137-145
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—