Finanční vzdělávání na základních školách v okrese Ostrava
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402O1V" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402O1V - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://omega.uniwersytetradom.pl/info/book/UTHce28f3b08b46481c94738efb50dae07a/" target="_blank" >https://omega.uniwersytetradom.pl/info/book/UTHce28f3b08b46481c94738efb50dae07a/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Finanční vzdělávání na základních školách v okrese Ostrava
Popis výsledku v původním jazyce
Finanční vzdělávání je ve školách realizováno dle Standardu finanční gramotnosti, který stanovuje její cílovou úroveň pro žáky základních a studenty středních škol. Aktuální Standard finanční gramotnosti je implementován do Rámcových vzdělávacích programů škol při jejich nejbližší revizi, a je tak pevnou součástí výuky v daných škol. Potřeba analýzy výuky finanční gramotnosti v podmínkách města Ostravy, respektive ORP Ostrava, vychází z identifikovaných potřeb škol, zjišťovaných v projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Ostrava II, ale také ze Strategie vzdělávání města Ostravy 2030 a navazujícího Akčního plánu města Ostravy pro rok 2022. Pro vypracování této analýzy byly zvoleny dvě základní metody, a to průzkum trhu v oblasti nabídky různých subjektů pro výuku finanční gramotnosti a také realizace dotazníkového šetření v základních školách v ORP Ostrava. Dotazníkové šetření probíhalo v listopadu 2022, průzkum trhu byl realizován souběžně a dokončen v prosinci 2022. Do dotazníkového šetření se zapojilo 43 z celkem 92 oslovených základních škol, nacházejících se v řešeném území.
Název v anglickém jazyce
Financial Education at Primary Schools in the Ostrava District
Popis výsledku anglicky
Financial education is implemented in schools according to the Standard of Financial Literacy, which sets its target level for elementary and high school students. The current Standard of Financial Literacy is implemented in the Framework Educational Programs of schools during their nearest revision, and is thus a permanent part of teaching in those schools. The need for analysis of financial literacy education in the conditions of the city of Ostrava, respectively ORP Ostrava, arises from the identified needs of schools, ascertained in the Local Action Plan for the Development of Education ORP Ostrava II project, but also from the Education Strategy of the City of Ostrava 2030 and the related Action Plan of the City of Ostrava for 2022. Two basic methods were chosen for elaboration of this analysis: market research on the offer of various subjects for teaching financial literacy and also conducting a questionnaire survey in primary schools in ORP Ostrava. The questionnaire survey was conducted in November 2022, while the market research was carried out concurrently and completed in December 2022. 43 out of a total of 92 primary schools surveyed in the area participated in the survey.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Aktualne wyzwania wspólczesnej edukacji
ISBN
978-83-7351-991-6
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
81-89
Počet stran knihy
183
Název nakladatele
Uniwersytet Radomski
Místo vydání
Radom
Kód UT WoS kapitoly
—