Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Finanční vzdělávání na základních školách v okrese Ostrava

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402O1V" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402O1V - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://omega.uniwersytetradom.pl/info/book/UTHce28f3b08b46481c94738efb50dae07a/" target="_blank" >https://omega.uniwersytetradom.pl/info/book/UTHce28f3b08b46481c94738efb50dae07a/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Finanční vzdělávání na základních školách v okrese Ostrava

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Finanční vzdělávání je ve školách realizováno dle Standardu finanční gramotnosti, který stanovuje její cílovou úroveň pro žáky základních a studenty středních škol. Aktuální Standard finanční gramotnosti je implementován do Rámcových vzdělávacích programů škol při jejich nejbližší revizi, a je tak pevnou součástí výuky v daných škol. Potřeba analýzy výuky finanční gramotnosti v podmínkách města Ostravy, respektive ORP Ostrava, vychází z identifikovaných potřeb škol, zjišťovaných v projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Ostrava II, ale také ze Strategie vzdělávání města Ostravy 2030 a navazujícího Akčního plánu města Ostravy pro rok 2022. Pro vypracování této analýzy byly zvoleny dvě základní metody, a to průzkum trhu v oblasti nabídky různých subjektů pro výuku finanční gramotnosti a také realizace dotazníkového šetření v základních školách v ORP Ostrava. Dotazníkové šetření probíhalo v listopadu 2022, průzkum trhu byl realizován souběžně a dokončen v prosinci 2022. Do dotazníkového šetření se zapojilo 43 z celkem 92 oslovených základních škol, nacházejících se v řešeném území.

  • Název v anglickém jazyce

    Financial Education at Primary Schools in the Ostrava District

  • Popis výsledku anglicky

    Financial education is implemented in schools according to the Standard of Financial Literacy, which sets its target level for elementary and high school students. The current Standard of Financial Literacy is implemented in the Framework Educational Programs of schools during their nearest revision, and is thus a permanent part of teaching in those schools. The need for analysis of financial literacy education in the conditions of the city of Ostrava, respectively ORP Ostrava, arises from the identified needs of schools, ascertained in the Local Action Plan for the Development of Education ORP Ostrava II project, but also from the Education Strategy of the City of Ostrava 2030 and the related Action Plan of the City of Ostrava for 2022. Two basic methods were chosen for elaboration of this analysis: market research on the offer of various subjects for teaching financial literacy and also conducting a questionnaire survey in primary schools in ORP Ostrava. The questionnaire survey was conducted in November 2022, while the market research was carried out concurrently and completed in December 2022. 43 out of a total of 92 primary schools surveyed in the area participated in the survey.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Aktualne wyzwania wspólczesnej edukacji

  • ISBN

    978-83-7351-991-6

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    81-89

  • Počet stran knihy

    183

  • Název nakladatele

    Uniwersytet Radomski

  • Místo vydání

    Radom

  • Kód UT WoS kapitoly