RITUAL OR MADITATION OF ART IN THE EDUCATIONAL PROCESS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA25039ES" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A25039ES - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://stella.uniba.sk/texty/PDF_MR_creaae_2024.pdf" target="_blank" >https://stella.uniba.sk/texty/PDF_MR_creaae_2024.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Rituál alebo sprostredkovanie umenia v edukačnom procese
Popis výsledku v původním jazyce
Príspevok prezentuje návrhy edukačných programov k výstave PavelŠmíd / Rituály v Galérii výtvarného umenia v Ostrave (GVUO). Jeho analýzaukazuje, ako diela Pavla Šmída, a ich výrazná symbolika, podnecujú hlbšiepochopenie kultúrnych a ľudských postojov. Autorka reflektuje, aký vplyv mátáto výstava na rozvoj kritického myslenia a estetického vnímania, a zdôrazňujevýznam interakcie s umením pri tvorbe edukačných programov. Príspevokpoukazuje ako umenie a jeho rituálne prvky môžu obohacovať vzdelávací procesa prispievať k celkovému pochopeniu ľudskej kultúry a spoločnosti.
Název v anglickém jazyce
RITUAL OR MADITATION OF ART IN THE EDUCATIONAL PROCESS
Popis výsledku anglicky
The paper presents proposals for educational programmes forthe exhibition of Pavel Šmíd / Rituals at the Gallery of Fine Arts in Ostrava(GVUO). Its analysis shows how Pavel Šmíd‘s works, and their expressive symbolism,stimulate a deeper understanding of cultural and human attitudes.The author reflects on the impact this exhibition has had on the developmentof critical thinking and aesthetic perception, and stresses the importance ofinteraction with art in the development of educational programmes. The papershows how art and its ritual elements can enrich the educational processand contribute to the overall understanding of human culture and society.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60500 - Other Humanities and the Arts
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CREA-AE 2024 Kreatívne reflexívne emocionálne alternatívne — umelecké vzdelávanie
ISBN
978-80-223-5915-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
238-249
Název nakladatele
Univerzita Komenského v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
24. 4. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—