Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

RITUAL OR MADITATION OF ART IN THE EDUCATIONAL PROCESS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA25039ES" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A25039ES - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://stella.uniba.sk/texty/PDF_MR_creaae_2024.pdf" target="_blank" >https://stella.uniba.sk/texty/PDF_MR_creaae_2024.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Rituál alebo sprostredkovanie umenia v edukačnom procese

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Príspevok prezentuje návrhy edukačných programov k výstave PavelŠmíd / Rituály v Galérii výtvarného umenia v Ostrave (GVUO). Jeho analýzaukazuje, ako diela Pavla Šmída, a ich výrazná symbolika, podnecujú hlbšiepochopenie kultúrnych a ľudských postojov. Autorka reflektuje, aký vplyv mátáto výstava na rozvoj kritického myslenia a estetického vnímania, a zdôrazňujevýznam interakcie s umením pri tvorbe edukačných programov. Príspevokpoukazuje ako umenie a jeho rituálne prvky môžu obohacovať vzdelávací procesa prispievať k celkovému pochopeniu ľudskej kultúry a spoločnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    RITUAL OR MADITATION OF ART IN THE EDUCATIONAL PROCESS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents proposals for educational programmes forthe exhibition of Pavel Šmíd / Rituals at the Gallery of Fine Arts in Ostrava(GVUO). Its analysis shows how Pavel Šmíd‘s works, and their expressive symbolism,stimulate a deeper understanding of cultural and human attitudes.The author reflects on the impact this exhibition has had on the developmentof critical thinking and aesthetic perception, and stresses the importance ofinteraction with art in the development of educational programmes. The papershows how art and its ritual elements can enrich the educational processand contribute to the overall understanding of human culture and society.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CREA-AE 2024 Kreatívne reflexívne emocionálne alternatívne — umelecké vzdelávanie

  • ISBN

    978-80-223-5915-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    238-249

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    24. 4. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku