Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MILD COGNITIVE-COMMUNICATION DIFFICULTIES IN UNDERGRADUATE SPECIAL EDUCATION STUDENTS AND THEIR ASSOCIATION WITH QUALITY OF LIFE AND RESILIENCE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA25039MP" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A25039MP - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://library.iated.org/view/KYTNAROVA2024MIL" target="_blank" >https://library.iated.org/view/KYTNAROVA2024MIL</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2024.0329" target="_blank" >10.21125/iceri.2024.0329</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MILD COGNITIVE-COMMUNICATION DIFFICULTIES IN UNDERGRADUATE SPECIAL EDUCATION STUDENTS AND THEIR ASSOCIATION WITH QUALITY OF LIFE AND RESILIENCE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    From a mental health perspective, undergraduate special education students are considered a vulnerable population in which resilience plays a critical role in maintaining emotional stability. Currently, in the context of the Covid-19 pandemic, university students have been described as experiencing an increase in anxiety or depressive symptoms, decreased levels of resilience, and decreased ability to maintain interpersonal relationships. The ability to establish and maintain interpersonal relationships may also be negatively affected by mild cognitive and communication difficulties. Furthermore, the combination of a reduction in resilience, an increase in stress and the use of disadvantageous coping strategies has the potential to negatively impact academic performance, social interactions, and future careers.

  • Název v anglickém jazyce

    MILD COGNITIVE-COMMUNICATION DIFFICULTIES IN UNDERGRADUATE SPECIAL EDUCATION STUDENTS AND THEIR ASSOCIATION WITH QUALITY OF LIFE AND RESILIENCE

  • Popis výsledku anglicky

    From a mental health perspective, undergraduate special education students are considered a vulnerable population in which resilience plays a critical role in maintaining emotional stability. Currently, in the context of the Covid-19 pandemic, university students have been described as experiencing an increase in anxiety or depressive symptoms, decreased levels of resilience, and decreased ability to maintain interpersonal relationships. The ability to establish and maintain interpersonal relationships may also be negatively affected by mild cognitive and communication difficulties. Furthermore, the combination of a reduction in resilience, an increase in stress and the use of disadvantageous coping strategies has the potential to negatively impact academic performance, social interactions, and future careers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-63010-3

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    963-971

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    11. 11. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku