Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

HIERARCHICAL SYSTEM FOR EVALUATING TESTS IN AN E-LEARNING SYSTEM USING AN EXPERT SYSTEM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17610%2F19%3AA2101ZUS" target="_blank" >RIV/61988987:17610/19:A2101ZUS - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.0943" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.0943</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/edulearn.2019.0943" target="_blank" >10.21125/edulearn.2019.0943</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    HIERARCHICAL SYSTEM FOR EVALUATING TESTS IN AN E-LEARNING SYSTEM USING AN EXPERT SYSTEM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with a hierarchical system and an approach for evaluating tests in e-learning systems using an expert system. Tests in e-learning system can be created in various modifications. In the proposed approach, the test in e-learning system is divided into categories of questions which represent the set of related questions. Then, we identify the criteria to evaluate questions and categories of questions. Then, we propose a hierarchical system to evaluate each question or a category of questions including continuous visualisation of the results. The hierarchical system uses an expert system for the evaluation. Based on visualised results, the creator of the test can recognise results for each question and the category of questions. The final evaluation of the e-learning test is also visualised and shown to the test creator. In the paper, individual steps of the proposed hierarchical systems are described. The proposed expert system is experimentally verified on test results of several students.

  • Název v anglickém jazyce

    HIERARCHICAL SYSTEM FOR EVALUATING TESTS IN AN E-LEARNING SYSTEM USING AN EXPERT SYSTEM

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with a hierarchical system and an approach for evaluating tests in e-learning systems using an expert system. Tests in e-learning system can be created in various modifications. In the proposed approach, the test in e-learning system is divided into categories of questions which represent the set of related questions. Then, we identify the criteria to evaluate questions and categories of questions. Then, we propose a hierarchical system to evaluate each question or a category of questions including continuous visualisation of the results. The hierarchical system uses an expert system for the evaluation. Based on visualised results, the creator of the test can recognise results for each question and the category of questions. The final evaluation of the e-learning test is also visualised and shown to the test creator. In the paper, individual steps of the proposed hierarchical systems are described. The proposed expert system is experimentally verified on test results of several students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LQ1602" target="_blank" >LQ1602: IT4Innovations excellence in science</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN19 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-12031-4

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    3586-3592

  • Název nakladatele

    IATED Academy

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Palma de Mallorca

  • Datum konání akce

    1. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000551093103106