Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Expert system for evaluating tests in e­learning system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F15%3AA1501BUU" target="_blank" >RIV/61988987:17310/15:A1501BUU - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Expert system for evaluating tests in e­learning system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-learning systems are very popular and offer very useful method of learning. Tests in e-learning system can be created in various modifications. The paper proposes expert system and fuzzy approach for evaluating test completed by students. Proposed approach identifies criteria for evaluation of specific test and divides test into suitable categories of questions. Then, the test is created and shown to the student. After collecting completed test from student, the expert system with knowledge base is proposed. Subsequently, test is evaluated by expert system. Finally, the evaluation of test is visualized and shown to teacher or administrator of e-learning system. Particular steps of proposed fuzzy approach with expert system are described.

  • Název v anglickém jazyce

    Expert system for evaluating tests in e­learning system

  • Popis výsledku anglicky

    E-learning systems are very popular and offer very useful method of learning. Tests in e-learning system can be created in various modifications. The paper proposes expert system and fuzzy approach for evaluating test completed by students. Proposed approach identifies criteria for evaluation of specific test and divides test into suitable categories of questions. Then, the test is created and shown to the student. After collecting completed test from student, the expert system with knowledge base is proposed. Subsequently, test is evaluated by expert system. Finally, the evaluation of test is visualized and shown to teacher or administrator of e-learning system. Particular steps of proposed fuzzy approach with expert system are described.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0070" target="_blank" >ED1.1.00/02.0070: Centrum excelence IT4Innovations</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Global Journal on Technology

  • ISSN

    2147-5105

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    119-124

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus