Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluating courses in distance learning systems under uncertainty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F13%3AA14018FC" target="_blank" >RIV/61988987:17310/13:A14018FC - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluating courses in distance learning systems under uncertainty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Distance learning systems offer very useful method of learning in various courses. Courses can be created with various types of information (texts, images, videos, audio files, etc.). After completion of the course, students may have different experiences with course. So, it is appropriate to give them possibility to rate course in comprehensive manner. The paper proposes expert system and fuzzy approach for evaluating courses by students. Proposed approach identifies criteria for evaluation of specificcourse and generates questionnaire that is shown to students. After collecting filled questionnaires from students, the expert system with knowledge base is proposed. Subsequently, course is evaluated by expert system. Finally, the evaluation of courseis visualized and shown to user. Proposed fuzzy approach works with possible uncertainties in questionnaires and processes them by expert system.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluating courses in distance learning systems under uncertainty

  • Popis výsledku anglicky

    Distance learning systems offer very useful method of learning in various courses. Courses can be created with various types of information (texts, images, videos, audio files, etc.). After completion of the course, students may have different experiences with course. So, it is appropriate to give them possibility to rate course in comprehensive manner. The paper proposes expert system and fuzzy approach for evaluating courses by students. Proposed approach identifies criteria for evaluation of specificcourse and generates questionnaire that is shown to students. After collecting filled questionnaires from students, the expert system with knowledge base is proposed. Subsequently, course is evaluated by expert system. Finally, the evaluation of courseis visualized and shown to user. Proposed fuzzy approach works with possible uncertainties in questionnaires and processes them by expert system.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Global Journal on Technology

  • ISSN

    2147-5105

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    01-1876

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    650-654

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus