POROVNÁNÍ VYBRANÝCH OKRUŽNÍCH KŘIŽOVATEK V ČR S USA STANDARDY
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F10%3A86076236" target="_blank" >RIV/61989100:27120/10:86076236 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
POROVNÁNÍ VYBRANÝCH OKRUŽNÍCH KŘIŽOVATEK V ČR S USA STANDARDY
Popis výsledku v původním jazyce
Zřízením okružní křižovatky (OK) můžeme dosáhnout zvýšení kapacity a snížení počtu kolizních bodů. U správně navržené OK by skutečná rychlost dopravního proudu na okružním pásu a na vjezdech a výjezdech měla odpovídat návrhové rychlosti, tím eliminujemenežádoucí křižování jízdních drah na okruhu (neukáznění řidiči) a také dosáhneme rovnoměrného vytížení jízdních pruhů. Značný nárůst výstavby okružních křižovatek (OK) v posledních letech, který se rozmohl v české republice, poukazuje na drobné nedostatky v platných předpisech pro jejich návrh, tj. TP 135 [2], ČSN 73 6102 [3]. Předmětem tohoto článku je analýza OK v ČR, které byly vybrány ze zájmového okruhu projektu VaV MD, z hlediska jejich shody rychlosti, postupu při vlastním návrhu a byla provedenaanalýza nehodovosti.
Název v anglickém jazyce
COMPARISON OF CHOSEN CZECH ROUNDABOUTS ACCORDING TO THE USA STANDARDS
Popis výsledku anglicky
Thanks to the roundabout design we can achieve capacity increasing and collision nodes decreasing. The actual speed on circulating roadway, approach lanes and departure lanes is similar to the design speed if the roundabout is designed correctly. This can improve safety on roundabout thanks to the collision nodes removing and also equally lanes capacity utilization. Considerable roundabouts grown in The Czech Republic show some gaps in the rules for their design. There are currently used TP 135 and ČSN73 6102. This paper analyzes roundabouts in Czech Republic according to the USA standards.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CG911-008-910" target="_blank" >CG911-008-910: Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost a plynulost provozu na okružních křižovatkách a možnost predikce vzniku dopravních nehod</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Juniorstav 2010
ISBN
978-80-214-4042-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
—
Název nakladatele
VUT Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
24. 2. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—