Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vibrations by moving trains: Case study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F15%3A86098722" target="_blank" >RIV/61989100:27120/15:86098722 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2015/B12/S2.114" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2015/B12/S2.114</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2015/B12/S2.114" target="_blank" >10.5593/SGEM2015/B12/S2.114</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vibrations by moving trains: Case study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Carriage by rail still keeps its significant position on the traffic market although the development of road transport is very high. It is possible to expect an increase in importance of rail transport from the viewpoint of reducing environmental load, power saving, reliability and safety. Vibration by moving trains might be expected to increase and may also be more frequent. These induced vibrations, which are a kind of technical seismicity, may have a negative impact on surroundings of railway lines. This paper presents some results of short-term experimental seismological measurements in nearby zone of railroad lines. Maximum velocity values of vibrations were evaluated for distances up to 15 m. Frequency range of measured data was from 2 - 200 Hz, sampling frequency of digital records was up to 500 Hz. Three-component sensors were used with transversal and radial directions of horizontal components; the third component recorded a vertical movement. Local sub-surface geology and pattern of railway lines were taken into account. Presented case study was performed in the town of Ostrava-Poruba, which is an important railway from Moravia to Poland and Slovakia.

  • Název v anglickém jazyce

    Vibrations by moving trains: Case study

  • Popis výsledku anglicky

    Carriage by rail still keeps its significant position on the traffic market although the development of road transport is very high. It is possible to expect an increase in importance of rail transport from the viewpoint of reducing environmental load, power saving, reliability and safety. Vibration by moving trains might be expected to increase and may also be more frequent. These induced vibrations, which are a kind of technical seismicity, may have a negative impact on surroundings of railway lines. This paper presents some results of short-term experimental seismological measurements in nearby zone of railroad lines. Maximum velocity values of vibrations were evaluated for distances up to 15 m. Frequency range of measured data was from 2 - 200 Hz, sampling frequency of digital records was up to 500 Hz. Three-component sensors were used with transversal and radial directions of horizontal components; the third component recorded a vertical movement. Local sub-surface geology and pattern of railway lines were taken into account. Presented case study was performed in the town of Ostrava-Poruba, which is an important railway from Moravia to Poland and Slovakia.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM 2015 : 15th international multidisciplinary scientific geoconference : conference proceedings : 18-24 June, 2015, Albena, Bulgaria. Science and Technologies in Geology, Exploration and Mining. Volume II

  • ISBN

    978-619-7105-32-2

  • ISSN

    1314-2704

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    855-862

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    18. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku