Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Seizmický vliv železniční dopravy na geotechnické konstrukce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F16%3A86100454" target="_blank" >RIV/61989100:27120/16:86100454 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Seizmický vliv železniční dopravy na geotechnické konstrukce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současnosti roste důraz na ekologičtější způsoby přepravy materiálu a osob než je silniční doprava. Po železnici se mohou pohybovat velké náklady efektivněji s menšími dopady na životní prostředí. Na území České a Slovenské republiky existuje hustá síť železniční dopravy, která je budována již od poloviny 19. století a je stále modernizována. K hlavním součástem železniční dopravní cesty patří neodmyslitelně i stavby geotechnické, jakými jsou například násypy, zářezy, ale samozřejmě i tunely a základové konstrukce okolních staveb. Při průjezdu vlakových souprav vznikají vibrace, které se přenášejí do podloží. Takovéto vibrace mohou mít nepříznivý vliv jak na objekty v okolí, tak na technologie v nich umístěné. Při současném trendu zvyšování technické vybavenosti každodenního života se i tento dosud zanedbatelný vliv dostává do popředí. Článek představuje různé druhy geotechnických staveb a vliv projíždějící železniční dopravy na jejich konstrukce i okolí.

  • Název v anglickém jazyce

    Seismic Impact of the Railway Traffic on the Geotechnical Constructions

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, the focus on more ecological means of material and persons transport is still higher. Big loads can be transported on railways more effectively and with lower environment impact than on roads. Complex network of railways, which was built from the first half of the 19th century and is still modernized, exists in the Czech Republic and in Slovakia as well. Also, the geotechnical structures are inherent parts of railway infrastructure, e.g. causeways, notches and, of course, tunnels and foundation constructions of surrounding buildings too. By train pass, vibrations are caused and these vibrations are relayed to the soil. These vibrations can make adverse impact to surrounding objects and to technologies placed in. This so far uncared-for influence gets into the foreground by current trend of everyday life technical equipment increasing. The article introduces different kinds of geotechnical structures and the influence of by-passing railway transport on their constructions and surroundings.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Geotechnika 2016 : pokrokové metódy a tradície v geotechnike : 15. ročník medzinárodnej konferencie : zborník : Slovenská republika, Vysoké Tatry, Horný Smokovec, hotel Bellevue, 21.-22.9.2016

  • ISBN

    978-80-248-3935-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    175-180

  • Název nakladatele

    VŠB - Technická univerzita Ostrava, Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Horný Smokovec

  • Datum konání akce

    21. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku