Determination of tunnel face stabilizing pressure using numerical and analytical methods
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F17%3A10237261" target="_blank" >RIV/61989100:27120/17:10237261 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determination of tunnel face stabilizing pressure using numerical and analytical methods
Popis výsledku v původním jazyce
One of the important tasks in mechanized tunneling using tunnel boring machines is to determine the required face pressure ensuring its stabilization. For the solution of this task various methods can be used. Analytical calculations to determine the required stabilizing face pressure are mainly based on limit equilibrium methods and plasticity theory. Although numerical methods (finite element method, etc.) to determine the tunnel face pressure facilitate the modelling of this problem with more general calculation assumptions (inhomogeneous environment, etc.) as compared with the above analytical methods, the creation of the model and the actual calculation are more time consuming. The paper presents the comparison of face pressure values obtained from analytical models of different authors, and from the numerical model. The paper concludes by presenting the resulting comparative charts for various computational methods and an analysis of obtained results.
Název v anglickém jazyce
Determination of tunnel face stabilizing pressure using numerical and analytical methods
Popis výsledku anglicky
One of the important tasks in mechanized tunneling using tunnel boring machines is to determine the required face pressure ensuring its stabilization. For the solution of this task various methods can be used. Analytical calculations to determine the required stabilizing face pressure are mainly based on limit equilibrium methods and plasticity theory. Although numerical methods (finite element method, etc.) to determine the tunnel face pressure facilitate the modelling of this problem with more general calculation assumptions (inhomogeneous environment, etc.) as compared with the above analytical methods, the creation of the model and the actual calculation are more time consuming. The paper presents the comparison of face pressure values obtained from analytical models of different authors, and from the numerical model. The paper concludes by presenting the resulting comparative charts for various computational methods and an analysis of obtained results.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances and Trends in Engineering Sciences and Technologies II - Proceedings of the 2nd International Conference on Engineering Sciences and Technologies, ESaT 2016
ISBN
978-1-315-39382-7
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
767-772
Název nakladatele
CRC Press/Balkema
Místo vydání
Londýn
Místo konání akce
Vysoké Tatry
Datum konání akce
29. 6. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—