Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerical modelling for circle tunnel under static and dynamic loads (Case study: Comparison in different of elastic modulus and tunnel diameters)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F17%3A10237841" target="_blank" >RIV/61989100:27120/17:10237841 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgem2017/12/S02.080" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgem2017/12/S02.080</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgem2017/12/S02.080" target="_blank" >10.5593/sgem2017/12/S02.080</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Numerical modelling for circle tunnel under static and dynamic loads (Case study: Comparison in different of elastic modulus and tunnel diameters)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Most of researchers explain that shallow tunnels suffer higher damage compared to deep structures. Many numerical analyses were carried out in order to verify and compare the stresses, forces and bending moments acting on tunnel lining according with the seismic design. After tunnel modelling in MIDAS GTS NX to investigate the tunnel simulation in order to highlight the effect of static and dynamic load on the behaviour of tunnel lining for different cases and calculated the value of each mesh node based on 3D finite element method to simulate the effect of earthquake on tunnel were undertaken to investigate the comparison in different tunnel diameter and different modulus of elasticity response conditions to compare the results in the displacement, maximum principle stress and minimum principle stress acting in the tunnel lining. Design response spectrum of UBC (1997) is used as seismic response spectrum. Due to the application of the static load the stress-strain state around the tunnel periphery is changed, the primary stress state is disrupted and the potential of instability increases, otherwise the result show that the applied dynamic stress is not negligible for underground structure, but it is less dangerous in comparison with the others.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical modelling for circle tunnel under static and dynamic loads (Case study: Comparison in different of elastic modulus and tunnel diameters)

  • Popis výsledku anglicky

    Most of researchers explain that shallow tunnels suffer higher damage compared to deep structures. Many numerical analyses were carried out in order to verify and compare the stresses, forces and bending moments acting on tunnel lining according with the seismic design. After tunnel modelling in MIDAS GTS NX to investigate the tunnel simulation in order to highlight the effect of static and dynamic load on the behaviour of tunnel lining for different cases and calculated the value of each mesh node based on 3D finite element method to simulate the effect of earthquake on tunnel were undertaken to investigate the comparison in different tunnel diameter and different modulus of elasticity response conditions to compare the results in the displacement, maximum principle stress and minimum principle stress acting in the tunnel lining. Design response spectrum of UBC (1997) is used as seismic response spectrum. Due to the application of the static load the stress-strain state around the tunnel periphery is changed, the primary stress state is disrupted and the potential of instability increases, otherwise the result show that the applied dynamic stress is not negligible for underground structure, but it is less dangerous in comparison with the others.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM 2017 : proceedings of the 17th international multidisciplinary scientific geoconference, Issue 12 : June 29 – July 5, 2017, Albena, Bulgaria

  • ISBN

    978-619-7105-99-5

  • ISSN

    1314-2704

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    627-634

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    29. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku