Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Numerical modelling for twin horizontal circle tunnels under static and dynamic loads

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F19%3A10241131" target="_blank" >RIV/61989100:27120/19:10241131 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-10-8016-6_9" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-981-10-8016-6_9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-10-8016-6_9" target="_blank" >10.1007/978-981-10-8016-6_9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Numerical modelling for twin horizontal circle tunnels under static and dynamic loads

  • Popis výsledku v původním jazyce

    According to recent studies and observed failures of underground structures, many researchers have addressed the design and construction of tunnel lining against static/dynamic loads and earthquake vibration to get the safety of these structures. Therefore this paper includes the study of the behavior of tunnel lining due to static and dynamic loads. Inner diameter of tunnel is D m. Concrete lining of thickness 0.3 m. The depth of the tunnel centre line from the ground level is 10 D below the surface of the ground, the twin tunnel centre are 3D. After tunnel model is created in the software MIDAS GTS NX, the model is run to analyze the tunnel stability and deformation in static and dynamic conditions by calculating the value of each mesh node based on 3D finite element method and were undertaken to investigate the seismic tunnel response conditions to compare the results in the displacement, stresses, forces and bending moments acting on the tunnel lining. Due to the application of the static load the stress-strain state around the tunnel periphery is changed, the primary stress state is disrupted and the potential of instability increases, otherwise the result shows that the applied dynamic stress is not negligible for underground structure, but it is less dangerous in comparison with the others. (C) Springer Nature Singapore Pte Ltd. 2019.

  • Název v anglickém jazyce

    Numerical modelling for twin horizontal circle tunnels under static and dynamic loads

  • Popis výsledku anglicky

    According to recent studies and observed failures of underground structures, many researchers have addressed the design and construction of tunnel lining against static/dynamic loads and earthquake vibration to get the safety of these structures. Therefore this paper includes the study of the behavior of tunnel lining due to static and dynamic loads. Inner diameter of tunnel is D m. Concrete lining of thickness 0.3 m. The depth of the tunnel centre line from the ground level is 10 D below the surface of the ground, the twin tunnel centre are 3D. After tunnel model is created in the software MIDAS GTS NX, the model is run to analyze the tunnel stability and deformation in static and dynamic conditions by calculating the value of each mesh node based on 3D finite element method and were undertaken to investigate the seismic tunnel response conditions to compare the results in the displacement, stresses, forces and bending moments acting on the tunnel lining. Due to the application of the static load the stress-strain state around the tunnel periphery is changed, the primary stress state is disrupted and the potential of instability increases, otherwise the result shows that the applied dynamic stress is not negligible for underground structure, but it is less dangerous in comparison with the others. (C) Springer Nature Singapore Pte Ltd. 2019.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20701 - Environmental and geological engineering, geotechnics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    GCEC 2017 : proceedings of the 1st Global Civil Engineering Conference

  • ISBN

    978-981-10-8015-9

  • ISSN

    2366-2557

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    111-124

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Singapur

  • Místo konání akce

    Kuala Lumpur

  • Datum konání akce

    25. 7. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku