Fiber optic phase-based sensor for detection of axles and wheels of tram vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F20%3A10245143" target="_blank" >RIV/61989100:27120/20:10245143 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27240/20:10245143
Výsledek na webu
<a href="https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85088109112&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sid=e7526a8c737b1243c9f35315f1c71079&sot=autdocs&sdt=autdocs&sl=18&s=AU-ID%2857014879400%29&relpos=0&citeCnt=0&searchTerm=" target="_blank" >https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85088109112&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sid=e7526a8c737b1243c9f35315f1c71079&sot=autdocs&sdt=autdocs&sl=18&s=AU-ID%2857014879400%29&relpos=0&citeCnt=0&searchTerm=</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.26552/com.C.2020.3.119-127" target="_blank" >10.26552/com.C.2020.3.119-127</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fiber optic phase-based sensor for detection of axles and wheels of tram vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a novelty approach to usage of the fiber-optic phase-based sensor in railway transportation. We designed and tested the real deployment of this sensor working on the principle of light interferences within optical fibers. The proposed construction of the sensor allowed to increase the sensitivity and thanks to this can be detected and calculated individual axles and wheels of tram vehicles. We performed long-time period measurements (April to September 2019) in diverse climatic conditions, including measurements of 642 tram passages (several different construction types) in real urban traffic. The detection accuracy level was slightly above 99.4 %.
Název v anglickém jazyce
Fiber optic phase-based sensor for detection of axles and wheels of tram vehicles
Popis výsledku anglicky
This paper presents a novelty approach to usage of the fiber-optic phase-based sensor in railway transportation. We designed and tested the real deployment of this sensor working on the principle of light interferences within optical fibers. The proposed construction of the sensor allowed to increase the sensitivity and thanks to this can be detected and calculated individual axles and wheels of tram vehicles. We performed long-time period measurements (April to September 2019) in diverse climatic conditions, including measurements of 642 tram passages (several different construction types) in real urban traffic. The detection accuracy level was slightly above 99.4 %.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000867" target="_blank" >EF16_019/0000867: Centrum výzkumu pokročilých mechatronických systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Communications
ISSN
1335-4205
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
119-127
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85088109112