Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Routing and Scheduling Trains at a Passengers Railway Station

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F12%3A86083475" target="_blank" >RIV/61989100:27230/12:86083475 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.fhi.sk/files/katedry/kove/ssov/VKOXVI/Content.pdf" target="_blank" >http://www.fhi.sk/files/katedry/kove/ssov/VKOXVI/Content.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Routing and Scheduling Trains at a Passengers Railway Station

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the problem of routing and scheduling trains at a passenger railway station. Given the list of the trains arriving, departing, or travelling through the station, the timetable, and the detailed layout of a station, the routing problem consists in assigning a route through the station to each of the involved trains. If the arrival and departure times given by the timetable cannot be kept for safety or capacity reasons, then the times must be adjusted and the scheduling problem arises. Routing and scheduling are serious problems especially at large, busy stations with multiple platforms and multiple in-lines and out-lines. In this paper, the problem of routing and scheduling trains is formulated as a multiple criteria optimisation problem. The proposed model is validated by using the real data of Prague main station and the timetable valid for the years 2004/2005.

  • Název v anglickém jazyce

    Routing and Scheduling Trains at a Passengers Railway Station

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the problem of routing and scheduling trains at a passenger railway station. Given the list of the trains arriving, departing, or travelling through the station, the timetable, and the detailed layout of a station, the routing problem consists in assigning a route through the station to each of the involved trains. If the arrival and departure times given by the timetable cannot be kept for safety or capacity reasons, then the times must be adjusted and the scheduling problem arises. Routing and scheduling are serious problems especially at large, busy stations with multiple platforms and multiple in-lines and out-lines. In this paper, the problem of routing and scheduling trains is formulated as a multiple criteria optimisation problem. The proposed model is validated by using the real data of Prague main station and the timetable valid for the years 2004/2005.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Conference Quantitative Methods in Economics (Multiple Criteria Decision Making XVI)

  • ISBN

    978-80-225-3426-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    108 - 114

  • Název nakladatele

    Iura Edition

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    30. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku