Routing and Scheduling Trains at a Passengers Railway Station
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F12%3A86083475" target="_blank" >RIV/61989100:27230/12:86083475 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.fhi.sk/files/katedry/kove/ssov/VKOXVI/Content.pdf" target="_blank" >http://www.fhi.sk/files/katedry/kove/ssov/VKOXVI/Content.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Routing and Scheduling Trains at a Passengers Railway Station
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the problem of routing and scheduling trains at a passenger railway station. Given the list of the trains arriving, departing, or travelling through the station, the timetable, and the detailed layout of a station, the routing problem consists in assigning a route through the station to each of the involved trains. If the arrival and departure times given by the timetable cannot be kept for safety or capacity reasons, then the times must be adjusted and the scheduling problem arises. Routing and scheduling are serious problems especially at large, busy stations with multiple platforms and multiple in-lines and out-lines. In this paper, the problem of routing and scheduling trains is formulated as a multiple criteria optimisation problem. The proposed model is validated by using the real data of Prague main station and the timetable valid for the years 2004/2005.
Název v anglickém jazyce
Routing and Scheduling Trains at a Passengers Railway Station
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the problem of routing and scheduling trains at a passenger railway station. Given the list of the trains arriving, departing, or travelling through the station, the timetable, and the detailed layout of a station, the routing problem consists in assigning a route through the station to each of the involved trains. If the arrival and departure times given by the timetable cannot be kept for safety or capacity reasons, then the times must be adjusted and the scheduling problem arises. Routing and scheduling are serious problems especially at large, busy stations with multiple platforms and multiple in-lines and out-lines. In this paper, the problem of routing and scheduling trains is formulated as a multiple criteria optimisation problem. The proposed model is validated by using the real data of Prague main station and the timetable valid for the years 2004/2005.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the International Conference Quantitative Methods in Economics (Multiple Criteria Decision Making XVI)
ISBN
978-80-225-3426-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
108 - 114
Název nakladatele
Iura Edition
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
30. 5. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—