Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling of Freight Trains Classification Using Queueing System Subject to Breakdowns

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F13%3A86086247" target="_blank" >RIV/61989100:27230/13:86086247 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.hindawi.com/journals/mpe/2013/307652/" target="_blank" >http://www.hindawi.com/journals/mpe/2013/307652/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1155/2013/307652" target="_blank" >10.1155/2013/307652</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling of Freight Trains Classification Using Queueing System Subject to Breakdowns

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents a mathematical and a simulation model of the freight trains classification process. We model the process as a queueing system with a server which is represented by a hump at a marshalling yard. We distinguish two types of shunting overthe hump - primary shunting represents the classification of inbound freight trains over the hump (it is the primary function of marshalling yards) and secondary shunting is for example represented by the classification of trains of wagons entering theyard via industrial sidings. Inbound freight trains are considered to be customers in the system and all needs of secondary shunting are failures of the hump because performing secondary shunting occupies the hump and therefore inbound freight trains cannot be sorted. All random variables of the model are considered to be exponentially distributed with the exception of costumer service times which are Erlang distributed. The mathematical model was created using method of stages and can

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of Freight Trains Classification Using Queueing System Subject to Breakdowns

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents a mathematical and a simulation model of the freight trains classification process. We model the process as a queueing system with a server which is represented by a hump at a marshalling yard. We distinguish two types of shunting overthe hump - primary shunting represents the classification of inbound freight trains over the hump (it is the primary function of marshalling yards) and secondary shunting is for example represented by the classification of trains of wagons entering theyard via industrial sidings. Inbound freight trains are considered to be customers in the system and all needs of secondary shunting are failures of the hump because performing secondary shunting occupies the hump and therefore inbound freight trains cannot be sorted. All random variables of the model are considered to be exponentially distributed with the exception of costumer service times which are Erlang distributed. The mathematical model was created using method of stages and can

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mathematical Problems in Engineering

  • ISSN

    1024-123X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2013

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Kód UT WoS článku

    000326761300001

  • EID výsledku v databázi Scopus