Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation Approach to Freight Train Classification Modelling Using Queueing System Subject to Two Types of Failures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F16%3A86098136" target="_blank" >RIV/61989100:27230/16:86098136 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.fhi.sk/files/katedry/kove/ssov/VKOXVIII/Zbornik2016.pdf" target="_blank" >http://www.fhi.sk/files/katedry/kove/ssov/VKOXVIII/Zbornik2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation Approach to Freight Train Classification Modelling Using Queueing System Subject to Two Types of Failures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with modelling the freight train classification process that is carried out in marshalling yards. The process is modelled with a finite single-server queue with a server subject to two classes of failures - non-preemptive failures and so-called catastrophes. The non-preemptive failures correspond to secondary shunting and we consider that they do not interrupt the service process (primary shunting of inbound freight trains); we consider that it is possible to finish the classification process of the inbound freight train before we begin secondary shunting. The catastrophes represent failures of the infrastructure of the marshalling yard that is necessary to carry out both primary and secondary shunting. Therefore we assume that the catastrophes interrupt both primary and secondary shunting and all the trains found in the system are flushed out. Moreover, no trains enter the system when the catastrophic failure is under repair. The paper describes a simulation model of the queueing system, the model is based on a coloured Petri net.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation Approach to Freight Train Classification Modelling Using Queueing System Subject to Two Types of Failures

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with modelling the freight train classification process that is carried out in marshalling yards. The process is modelled with a finite single-server queue with a server subject to two classes of failures - non-preemptive failures and so-called catastrophes. The non-preemptive failures correspond to secondary shunting and we consider that they do not interrupt the service process (primary shunting of inbound freight trains); we consider that it is possible to finish the classification process of the inbound freight train before we begin secondary shunting. The catastrophes represent failures of the infrastructure of the marshalling yard that is necessary to carry out both primary and secondary shunting. Therefore we assume that the catastrophes interrupt both primary and secondary shunting and all the trains found in the system are flushed out. Moreover, no trains enter the system when the catastrophic failure is under repair. The paper describes a simulation model of the queueing system, the model is based on a coloured Petri net.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Quantitative Methods in Economics : Multiple Criteria Decision Making XVIII : proceedings of the international scientific conference : 25th May-27th May 2016, Vrátna, Slovakia

  • ISBN

    978-80-972328-0-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    67-71

  • Název nakladatele

    Letra Interactive

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Vrátna

  • Datum konání akce

    25. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku