Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On queueing model of freight train classification process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F16%3A86098132" target="_blank" >RIV/61989100:27230/16:86098132 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mme2016.tul.cz/conferenceproceedings/mme2016_conference_proceedings.pdf" target="_blank" >http://mme2016.tul.cz/conferenceproceedings/mme2016_conference_proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On queueing model of freight train classification process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with a finite single-server queueing system with a server subject to non-preemptive failures. The queueing model was created to model classification processes in marshalling yards. Customers are inbound freight trains entering the marshalling yard (primary shunting) and non-preemptive failures correspond to classification of trains of wagons entering the yard from industrial sidings (secondary shunting). It is assumed that the customers come to the system in the Poisson stream, service times are Erlang distributed. The capacity of the system is given by the number of arrival tracks in the marshalling yards. All the requests for secondary shunting are considered to be non-preemptive failures of the system because primary shunting cannot be carried out during secondary shunting. Times between non-preemptive failures are exponentially distributed and times to repair are Erlang distributed. The queueing system is modelled as a quasi-birth death process for which its state transition diagram and linear equation system are presented. By solving the equation system in Matlab stationary probabilities are calculated and on their basis some performance measures can be computed.

  • Název v anglickém jazyce

    On queueing model of freight train classification process

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a finite single-server queueing system with a server subject to non-preemptive failures. The queueing model was created to model classification processes in marshalling yards. Customers are inbound freight trains entering the marshalling yard (primary shunting) and non-preemptive failures correspond to classification of trains of wagons entering the yard from industrial sidings (secondary shunting). It is assumed that the customers come to the system in the Poisson stream, service times are Erlang distributed. The capacity of the system is given by the number of arrival tracks in the marshalling yards. All the requests for secondary shunting are considered to be non-preemptive failures of the system because primary shunting cannot be carried out during secondary shunting. Times between non-preemptive failures are exponentially distributed and times to repair are Erlang distributed. The queueing system is modelled as a quasi-birth death process for which its state transition diagram and linear equation system are presented. By solving the equation system in Matlab stationary probabilities are calculated and on their basis some performance measures can be computed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    34th International Conference Mathematical Methods in Economics (MME) : proceedings papers

  • ISBN

    978-80-7494-296-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    165-170

  • Název nakladatele

    Technická univerzita Liberec

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    6. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000385239500029