Computational Analysis of Mechanism Operability
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F13%3A86088643" target="_blank" >RIV/61989100:27230/13:86088643 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.315.879" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.315.879</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.315.879" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.315.879</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computational Analysis of Mechanism Operability
Popis výsledku v původním jazyce
This article deals with a way of interpretation the results of numerical simulations solved for the mechanism of lifting platform. Subject of analysis is the atypical design solution of lifting mechanism with one degree of freedom, which members are connected by revolute joints and linear sliding guidance. The mechanism movement is provided by linear hydromotors. Computational simulations are carried out by FEM, where linear coupling equations are used for modeling of revolute joints and linear slidingguidance is modeled by structural contact of rail and slider. The way of modeling and parameters setting of structural contact significantly affects the stability of numerical solutions and the obtained results. The authors assume that the interpretationof the observed behavior and results of the numerical simulations allow to deduce the mechanism operability and gives a clue for setting the gap of real bounds.
Název v anglickém jazyce
Computational Analysis of Mechanism Operability
Popis výsledku anglicky
This article deals with a way of interpretation the results of numerical simulations solved for the mechanism of lifting platform. Subject of analysis is the atypical design solution of lifting mechanism with one degree of freedom, which members are connected by revolute joints and linear sliding guidance. The mechanism movement is provided by linear hydromotors. Computational simulations are carried out by FEM, where linear coupling equations are used for modeling of revolute joints and linear slidingguidance is modeled by structural contact of rail and slider. The way of modeling and parameters setting of structural contact significantly affects the stability of numerical solutions and the obtained results. The authors assume that the interpretationof the observed behavior and results of the numerical simulations allow to deduce the mechanism operability and gives a clue for setting the gap of real bounds.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01010705" target="_blank" >TA01010705: Regulované rekuperační převodníky</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Applied Mechanics and Materials. Volume 315
ISSN
1660-9336
e-ISSN
—
Svazek periodika
315
Číslo periodika v rámci svazku
2013
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
879-883
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—